اولین تصویر از کنسول استریمینگ Keystone مایکروسافت منتشر شد

فیل اسپنسر؛ مدیرعامل واحد گیمینگ مایکروسافت و ریاست بخش ایکس‌باکس این شرکت اخیرا با انتشار پستی بیست و پنجمین سالگرد تاسیس استودیوی تولید بازی Bethesda Game Studios تصویری از مجسمه Vault Boy در قفسه دفتر کار خود را به اشتراک گذاشت. این مجسمه از ظاهری فوق‌العاده برخوردار است. اما در نهایت عاملی که موجب جالب بودن تصویر می‌شود؛ ابدا به مجسمه Vault Boy یا بازی Fallout ارتباطی ندارد. در عوض اکنون تمامی بحث‌ها حول یک دستگاه ایکس‌باکس است که در بالای قفسه و دقیقا در کنار یک کنترلر سری ایکس‌باکس قابل رویت است. این دستگاه در تصویر ضمیمه شده به توئیت آقای اسپنسر قابل مشاهده است.

اگرچه این کنسول در ابتدا همانند یک دستگاه ایکس‌باکس سری S به‌نظر می‌رسد؛ اما اما بررسی دقیق‌تر نشان می‌دهد که اندازه آن در مقایسه با کنسول بازی پایین‌رده مایکروسافت بسیار کوچک‌تر است. در واقع پهنای این کنسول کمی بیش‌تر از کنترلری است که در کنار آن قرار دارد. بعلاوه ارتفاع این کنسول بسیار کوتاه به‌نظر می‌رسد.

این موضوع موجب شده تا بسیاری از افراد تصور کنند که این سیستم احتمالا همان کنسول استریم Keystone مایکروسافت است. شایعات مربوط به توسعه این محصول پیش‌تر و در اوایل سال جاری میلادی منتشر شده بودند. همچنین در ادامه وبسایت WindowsCentral نیز جزئیاتی انحصاری پیرامون تلاش‌های مایکروسافت برای توسعه نسل جدیدی از یک دستگاه استریمینگ را منتشر کرد.

برخلاف کنسول‌های ایکس‌باکس سری S و ایکس‌باکس سری X که با تکیه بر سخت‌افزار قدرتمند بومی خود قادر به اجرای بازی‌ها هستند؛ Keystone دستگاهی است که صرفا روی استریمینگ بازی در بستر اینترنت تمرکز نموده است. بنابراین Keystone به لطف ادغام مستقیم با سرویس‌های Xbox Game Pass و Xbox Cloud Gaming جایگزینی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از کنسول‌های سنتی و کامپیوترهای شخصی مخصوص گیمینگ برای گیمرهای ایکس‌باکس به‌شمار می‌رود.

کنسول Keystone علاوه بر ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده از گیمینگ ابری احتمالا به اپلیکیشن‌های رسانه‌ای محبوب نظیر نت‌فلیکس و Hulu نیز دسترسی خواهد داشت. این موضوع موجب می‌شود تا کنسول مورد اشاره به یک دستگاه all-in-one برای استریم محتواهای مختلف از بازی‌ها گرفته تا تلویزیون و جدیدترین و بهترین فیلم‌ها تبدیل شود. با انتشار اخبار مربوط به Keystone در اوایل سال 2022 زمان عرضه این کنسول در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. اما انتشار تصویری از این کنسول درون قفسه دفتر کار فیل اسپنسر نشان می‌دهد که تا موعد رونمایی رسمی و عرضه Keystone به بازار احتمالا زمان چندان زیادی باقی نمانده است.

مایکروسافت حتی می‌تواند کنسول Keystone خود را برای ایام تعطیلات روانه بازار کند. هرچه باشد این دستگاه استریم ارزان‌قیمت یک هدیه فوق‌العاده برای گیمرها در سراسر جهان به‌شمار خواهد رفت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH