سرفیس پرو 9، یکی دیگر از محصولات جدید مایکروسافت

هنگامی که مایکروسافت از سرفیس پرو 8 رونمایی کرد، بسیاری باور داشتند که این دستگاه یک قدم رو به جلوی بزرگ برای خانواده تبلت‌های 2 در 1 محسوب می‌شود. طراحی عالی، سرعت بی‌نظیر، باتری بسیار خوب و فناوری‌های جدید به کار رفته در این دستگاه موجب شد تا بسیاری آن را از بهترین تبلت‌های ارائه شده در بازار بدانند. حالا مایکروسافت با رونمایی از سرفیس پرو 9 قصد دارد تا تمام آن خاطرات خوب را دوباره زنده کند.

استفاده از همان زبان طراحی سرفیس پرو 8 و البته صفحه نمایش لمسی 13 اینچی پیکسل‌سنس باعث شده تا در نگاه اول، سرفیس پرو از نظر ظاهر تفاوت زیادی با نسل پیشین خود نداشته باشد. مایکروسافت در طراحی این دستگاه از آلومینیوم درجه یک استفاده کرده است تا دستش برای عرضه رنگ‌های بیشتر نیز باز باشد. سرفیس پرو جدید این بار در چهار رنگ چشم‌نواز عرضه شده است و از این نظر می‌تواند نگاه مخاطبان سخت‌گیر را نیز به خود جلب کند.

به احتمال فراوان پشتیانی از شبکه 5G را باید مهم‌ترین تغییر این دستگاه بدانیم. مایکروسافت برای این کار از پردازنده‌های ویژه خود، یعنی SQ3 بهره برده است. نسل پیشین این پردازنده‌ها که با همکاری کوالکام طراحی و تولید شده‌اند، پیش از این امتحان خود را در سرفیس پرو اکس پس داده‌اند و سرفیس پرو 9 را قادر می‌سازند تا به صورت چشمگیری میزان مصرف باتری را کاهش دهد.

مدل دیگری نیز از این دستگاه عرضه می‌شود که از شبکه 5G پشتیبانی نمی‌کند. برای جبران این خلا، این مدل از سرفیس پرو 9 مجهز به امکانات گرافیکی بیشتر شده است. در واقع مدل Wifi-only از این محصول مجهز به تراشه نسل دوازدهم اینتل، Evo شده است تا تجربه گردش در اینترنت را با حداکثر سرعت فراهم کند. مدل 5G می‌تواند تا با هر بار شارژ تا 19 ساعت انرژی مورد نیاز برای کار را در خود ذخیره کند، اما مدل معمولی تنها 15.5 ساعت تا شارژ بعدی در دسترس کاربر خود قرار می‌گیرد تا یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ این مدل‌ها در زمینه باتری باشد. یکی دیگر از موارد عجیب در بین مدل‌های مختلف سرفیس پرو 9 به درگاه‌های یواس‌بی برمی‌گردد؛ جایی که مدل 5G از دو درگاه 3.2 بهره می‌برد و مدل وای‌فای از فناوری پیشرفته‌تر یواس‌بی 4 با پشتیبانی از Thunderbolt 4 استفاده می‌کند.

سرفیس پرو 9

پیش‌فروش خانواده دستگاه‌های سرفیس پرو 9 از زمان رونمایی شروع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند مدل مد نظر خود را در بازه قیمتی 999.99 دلار تا 2599 دلار خریداری کنند. در صورت پرداخت پول بیشتر می‌توانید صاحب مدل‌هایی شوید که 32 گیگابایت رم، هارد یک ترابایتی SSD و پردازنده Core i7 دارند، در غیر این صورت می‌توانید به مدل‌هایی با 8 گیگابایت رم، هارد 128 گیگابایتی SSD و پردازنده Core i5 اکتفا کنید. البته مدل‌هایی نیز با 16 گیگابایت رم، هارد 256 گیگابایتی SSD و پردازنده SQ3 وجود دارند که می‌توانند بسته به نیاز شما، مورد توجهتان قرار بگیرند. مایکروسافت اعلام کرده است که همچنان به فروش سرفیس پرو 8  و پرو 7 پلاس نیز ادامه می‌دهد تا کاربران با بودجه محدودتر نگرانی زیادی در این زمینه نداشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH