آپدیت جدید گوگل میت امکان تبدیل صدای جلسات به متن را فراهم می‌کند

گوگل اخیرا رویداد Cloud Next 22 خود را برگزار کرد. غول جستجوگر در جریان این مراسم از برخی ویژگی‌های جدید برای سرویس تماس صوتی و تصویری محبوب خود رونمایی کرد.

اکنون تماس‌های گوگل میت می‌توانند به‌صورت متنی رونویسی شده و کاربران نیز قادر به ذخیره‌سازی آنها با فرمت Google Doc خواهند بود. کمپانی از طریق انتشار یک پست وبلاگی Workspace به این موضوع اشاره نموده است. همچنین فایل ذخیره شده از طریق گوگل درایو نیز قابل مشاهده خواهد بود.

پس از جایگزینی برنامه Google Duo با گوگل میت برای دستگاه‌های مجهز به اندروید و iOS، اپلیکیشن میت به یکی از محبوب‌ترین عناوین ارائه شده از جانب گوگل تبدیل شد. با این‌حال کمپانی اعلام کرده که ویژگی جدید در گوگل میت تنها برای مشتریان سیستم‌های دسکتاپ و لپ‌تاپ و صرفا برای زبان انگلیسی قابل دسترس است. بر اساس اعلام گوگل، کاربران می‌توانند فایل رونویسی شده را درون همان پوشه “Meeting Recordings” اپلیکیشن گوگل میت و در فضای ابری گوگل درایو ذخیره کنند.

پیش از پیوستن شرکت‌کنندگان به تماس گوگل میت به آنها اطلاع داده می‌شود که تماس در حال رونویسی است. این رونوشت‌ها با هدف به تصویر کشیدن بحث جلسه در نظر گرفته شده و به‌عنوان یک رکورد عمل می‌کنند. همچنین هنگامی‌که شرکت‌کنندگان یا میزبان مایل به پیگیری یا یادآوری نکته خاصی از کل بحث باشند؛ مشخصه مورد اشاره مفید واقع خواهد شد.

بر اساس شنیده‌ها جلسات ملاقات با حدودا 200 دعوت‌کننده از جمله میزبان جلسه، میزبانان مشترک و آغازگر تبدیل گفتار به متن همگی لینک مربوط به فایل رونویسی شده را در ایمیل‌های مربوط به خود دریافت می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که رونوشت به‌صورت خودکار به تقویم دعوت مربوط به جلسه ضمیمه خواهد شد. همچنین برای جلساتی با بیش از 200 شرکت‌کننده، فایل رونویسی شده با سازمان‌دهندگان جلسه، میزبان‌ها، میزبان‌های مشترک و کاربرانی که فرمان شروع رونویسی را صادر کرده است؛ به اشتراک گذاشته می‌شود.

گوگل اعلام کرده که چنان‌چه کاربران غالبا در جلسات تکراری شرکت می‌کنند؛ اسناد رونویسی جدید همراه با دعوتنامه تقویم ایجاد می‌شوند. ویژگی رونویسی به‌صورت پیش‌فرض فعال شده و می‌تواند در سطوح گروه، دامنه یا OU پیکره‌بندی شود. کاربران دارای مجوز تدریس در مجموعه Google WorkSpace Education می‌توانند این ویژگی را فعال نمایند؛ در حالی‌که چنین اقدامی برای کاربران دارای مجوز دانشجویی امکان‌پذیر نخواهد بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها این ویژگی جدید از روز 24 اکتبر (2 آبان ماه) راه‌اندازی خواهد شد. قابلیت مورد اشاره برای مشتریان سرویس‌های Google Workspace Business Standard، Business Plus، Enterprise Starter، Enterprise Standard، Enterprise Plus، Education Plus و Teaching and Learning Upgrade قابل دسترس خواهد بود. کاربران اکانت‌های شخصی گوگل و سایر کاربران Workspace واجد شرایط استفاده از این ویژگی جدید نیستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH