استفاده از حلب سه‌لایه به جای ورق فولاد کم‌کربن در خودروهای داخلی!

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اعتراض به کیفیت بدنه خودرو شرکت‌های ایرانخودرو و سایپا، محصولات این دو شرکت را به آلت قتاله تشبیه کرد.

هادیانفر بیش از 72 ساعت است که اتهامی را به دو شرکت شبه دولتی داخلی وارد کرده ولی تاکنون وزارت صمت، سازمان استاندارد و خودروسازان داخلی واکنشی به این اتهام نداشته‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی به تازگی اعلام کرده که در خودروهای داخلی به جای استفاده از ورق فولاد کم کربن در بدنه خودرو، در خودورهای داخلی از حلبی سه‌لایه استفاده می‌شود!

وی در اعتراض به کیفیت خودروهای داخلی تاکید کرد که نباید محصولی بسازیم که آلت قتاله باشد و در تصادفات، ستون خودرو در بدن سرنشین فرو برود!

سردار هادیانفر با اشاره به افزایش تولید خودروهای بی‌کیفیت گفت: تصادف یک امر اجتناب ناپذیری است اما نباید وسایل نقلیه ما به گونه‌ای باشد که در تصادفات درهای خودرو قفل شود و یا خودرو آتش بگیرد! تولید خودرو باید به گونه‌ای باشد که ما بگوییم تا آخر سال 500 خودروی با کیفیت تولید کردیم نه اینکه عدد تولید خودروی بی‌کیفیت را افزایش دهیم.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه 50 درصد از جان‌باختگان تصادفات در سر صحنه جان خود را از دست می‌دهند، تصریح کرد: بر اساس آمار 6 درصد جان‌باختگان در حین انتقال و 43 درصد در تروما و بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، دولت باید بر وظایف این دستگاه‌ها مدیریت کند و قوه قضائیه به ترک فعل‌ها ورود کند.

متریال به کار رفته در خودرهای داخلی مشخص نیست!

لازم به ذکر است در شناسنامه معرفی هیچ یک از محصولات خودروهای داخلی به جنس آلیاژ بدنه آن اشاره‌ای نشده است!

از این رو عالی‌ترین مقام پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرده که در خودروهای داخلی به جای استفاده از آلیاژ اصلی، از فلز با استقامت کمتری استفاده می‌شود.

البته برخی از کارشناسان استفاده از حلب در خودروهای داخلی را رد کرده‌اند و اعتقاد دارند سردار هادیانفر برای بازگو کردن نازکی ورقه فولادی به کار رفته در خودروهای داخلی از واژه حلب استفاده کرده است. این در حالی است که تا کنون مقامات سرمی و خودروسازها نسبت به این ادعا واکنشی نشان ندادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH