یکی از ویژگی‌های رایگان تلگرام، پولی شد

بر اساس گزارش وبسایت Telegram Info، پیام‌رسان تلگرام اخیرا اقدام به پولی‌سازی یک ویژگی استاندارد کرده است؛ قابلیتی که در گذشته بدون نیاز به خریداری اشتراک قابل دسترس بود. در حال حاضر کاربران تنها در صورت پرداخت هزینه اشتراک پریمیوم قادر به ارسال پیام در چت از طرف کانال‌ها خواهند بود.

در حال حاضر تمامی اکانت‌های فاقد اشتراک پریمیوم فعال قادر به نگارش کامنت یا پیام در گروه‌ها از جانب یک کانال نیستند. در واقع این اقدامات تنها از طریق حساب‌کاربری شخصی افراد قابل انجام خواهند بود.

این ویژگی پیش‌تر بدون نیاز به تهیه اشتراک در دسترس کاربران قرار داشت. یک منبع خبری نزدیک به تیم توسعه‌دهنده تلگرام اعلام کرد که اسپمرها از این ویژگی سوء استفاده نموده و به همین دلیل پیام‌رسان مذکور تصمیم گرفته تا این ویژگی را به اشتراک پولی خود منتقل نماید.

پایگاه Telegram Info با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: “کامنت‌های ارسالی از سوی حساب‌‌های کاربری کانال تا 80 درصد هرزنامه‌های موجود در گروه‌ها و کامنت‌ها را تشکیل می‌دهد. مدیران گروه‌ها طی درخواستی خواهان غیرفعال‌سازی این ویژگی به‌صورت کامل شدند؛ اما ما در عوض از کار انداختن کامل این ویژگی تصمیم گرفتیم تا آن‌را در دسترس مشترکین پریمیوم خود قرار دهیم. این موضوع موجب کاهش تعداد هرزنامه‌ها شده و در عین‌حال مانع از حذف ویژگی مذکور به‌طور کامل خواهد شد.”

پیش از این پاول دوروف به کلیه کاربران اطمینان داده بود که تمامی امکانات عملکردی تلگرام به‌صورت رایگان باقی مانده و در آینده نیز امکانات متعدد و رایگان جدیدی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH