یک آیفون باز نشده از سال 2007 به قیمت 39 هزار دلار حراج شد

حاضرید برای یک آیفون سال 2007 چقدر بپردازید؟ ظاهراً افرادی هستند که برای این دستگاه 39 هزار دلار پول می‌دهند! آیفونی که صحبتش را می‌کنیم، یک مدل 8 گیگابایتی مربوط به سال 2007 است که در زمان عرضه قیمتی 599 دلاری داشت. این اسمارت‌فون که استفاده نشده بود و مهر و موم شرکتی داشت، به حراج گذاشته شد.

در روزهای اولیه حراج، قیمت پیشنهادی از 2500 دلار شروع شد و تا ده هزار دلار هم رفت؛ اما در روز پایانی این آیفون به قیمت دقیق سی و نه هزار و سیصد و سی و نه دلار و شصت سنت فروخته شد. براساس اطلاعات مجری این حراج، 28 پیشنهاد برای این گوشی دریافت شده بود.

برای اطمینان از این که این دستگاه تا به حال باز نشده است، وبسایت مجری حراج در توضیحات خود عنوان کرده بود که «بسته‌بندی بدون خط و خش است». حتی اگر این آیفون در بهترین شرایط هم باشد، باز هم پرداخت 39 هزار دلار برای یه اسمارتفون قدیمی که در دوران خود تنها 600 دلار ارزش داشت، دیوانگی محض است!

به راستی که آیفون در حال حاضر یکی از ارکان صنعت گوشی‌های هوشمند است که نقش پررنگی در تحول این دنیا داشت؛ به طوری که شاید در حال حاضر نتوان دنیای گوشی‌های هوشمند را بدون آیفون تصور کرد. با این حال می‌توان گفت داستان اخلاقی این خبر این است که گوشی‌های قدیمی خود را حفظ کنید و تا حد امکان مراقب آنها باشید؛ چرا که شاید روزی در یک حراجی بتوانید آنها را به قیمت خوبی بفروشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH