آیپد جدید

اپل از دهمین نسل مدل پایه آیپد رونمایی کرد

اپل از دهمین نسل مدل پایه آیپد خود که در نسل‌های گذشته به خاطر قیمت خوبش یکی از پرفروش‌ترین تبلت‌های شرکت بود، رونمایی کرد. البته متاسفانه باید عنوان کنیم که ویژگی ذکر شده تا حدود زیادی در نسل جدید حذف شده است.

برای بررسی آیپد جدید اپل بگذارید از نسل قدیمی این دستگاه شروع کنیم تا بتوانیم ویژگی‌های جدید را بهتر مقایسه کنیم. نسل قبل آیپد صفحه نمایشی 10.2 اینچی دارد و از پردازنده A13 Bionic بهره می‌برد. پشتیبانی از قابلیت‌های Center Stage و True Tone نیز از جمله امکانات چشمگیر آن است. قیمت این مدل نیز 329 دلار است.

حالا آیپد جدید صفحه نمایشی 10.9 اینچی دارد، ولی به موازات بهبود امکانات و ویژگی‌ها، قیمت آن نیز افزایش پیدا کرده است. اپل تبلت جدید خود را 449 دلار قیمت‌گذاری کرده است؛ یعنی افزایش قیمت 120 دلاری که باعث اعتراض بسیاری از کاربران شده است.

کوپرتینویی‌ها در تبلت جدید خود از صفحه نمایش 4 میلیون پیکسلی Liquid Retina با نرخ تازه‌سازی 2360 در 1640 استفاده کرده‌اند که از قابلیت True Tone هم پشتیبانی می‌کند. آیپد جدید تنوع رنگ بیشتری پیدا کرده و حالا در رنگ‌های آبی، صورتی، زرد و نقره‌ای نیز عرضه خواهد شد. دکمه هوم هم برای تجربه مدرن‌تر به بالای دستگاه انتقال یافته است.

آیپد جدید

در داخل دستگاه شاهد به کارگیری پردازنده A14 Bionic هستیم که به گفته شرکت، آیپد را 5 برابر سریع‌تر از پرفروش‌ترین تبلت اندرویدی می‌کند. انتقال دوربین اولتراواید به کنار دستگاه از جمله تغییرات ظاهری به وجود آمده در این دستگاه است. کیفیت تصاویر گرفته شده با این دوربین هم پیش از این ثابت شده است و نیازی به توضیح بیشتر ندارد.

در پشت آیپد یک لنز 12 مگاپیکسلی آپگرید شده تعبیه شده است که قابلیت ضبط ویدئوهای 4K و همچنین ویدئوهای اسلوموشن با نرخ فریم 240 fps دارد. همان طور که انتظار می‌رفت، غول فناوری جهان پشتیبانی از شبکه 5G را در تبلت جدید خود برای کاربران به ارمغان آورده است.

استفاده از درگاه USB-C هم امکان ارسال و دریافت اطلاعات را تسریع بخشیده و هم می‌تواند به مراتب سریع‌تر دستگاه را شارژ و آماده به کار کند. با وجود شایعات منتشر شده، آیپد جدید از اپل پنسل 2 پشتیبانی نمی‌کند. این موضوع به معنی آن است که کاربر همچنان باید برای شارژ اپل پنسل خود از طریق تبلت و آداپتور لایتنینگ اقدام کند.

آیپد جدید در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود؛ از حافظه داخلی 64 گیگابایتی تا 256 گیگابایتی. فروش مدل وای‌فای این دستگاه با قیمت پایه 449 دلار و مدل سلولار آن با قیمت پایه 599 دلار از 26 اکتبر شروع خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH