شیائومی موفق‌ترین شرکت چینی تولیدکننده اسمارت‌فون شد

آژانس Canalys که در بررسی و تحلیل بازارهای جهانی فعالت می‌کند، به تازگی گزارش بازار اسمارت‌فون‌ها را در سه ماهه مالی سوم منتشر کرده است. در این گزارش آمده است که بازار اسمارت‌فون‌ها در مقایسه با سه ماهه مشابه سال قبل حدود 9 درصد کاهش یافته است. به این ترتیب سه ماهه مالی سال جاری میلادی از سال 2014 رکورددار بدترین سه ماهه مالی شد.

آن طور که در این گزارش آمده است، سامسونگ با سهم 22 درصدی از بازار، همچنان سلطان بلامنازع بازارهای جهانی گوشی‌های هوشمند است. اپل با 18 درصد همچنان به دنبال شرکت کره‌ای است و شیائومی سهمی 14 درصدی از بازار اسمارت‌فون را به خود اختصاص داده است. در رتبه‌های بعدی دو شرکت چینی دیگر قرار دارند؛ اوپو و ویوو به ترتیب ده و نه درصد از بازار را در تصاحب خود دارند.

براساس آخرین گزارش مالی شرکت شیائومی، این شرکت سهم خود را از بازار اروپا، آمریکای لاتین، جنوب شرقی آسیا، خاورمیانه، آفریقا و تعداد مناطق دیگر افزایش داده است. چینی‌ها در 55 کشور جهان جزء سه صادرکننده برتر گوشی‌های هوشمند هستند و در 64 کشور دیگر هم جزء پنج صادرکننده برتر به حساب می‌آیند.

شیائومی در اروپا سهمی 21.7 درصدی از بازار دارد و از این نظر دومین شرکت با بیشترین سهم از این بازار است. این شرکت در آگوست امسال توانست در بین 500 شرکت برتر جهان رتبه 266 را به خود اختصاص دهد.

البته هنوز هم بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که اگر مسائل به وجود آمده میان چین و آمریکا بر روی شرکت هواوی تاثیر نمی‌گذاشت و تحریم ها جلوی رشد و پیشرفت این شرکت را نمی‌گرفت، چه بسا امروز حتی جایگاه اپل و سامسونگ هم در بازار جهانی اسمارت‌فون‌ها به خطر افتاده بود.

شیائومی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH