نتیجه یک بررسی: جوانان‌ترها بیشتر به رمزارزها علاقمند هستند

در نظرسنجی جدیدی که از بانک آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی 21 تا 42 ساله، بیشتر از سایر افراد بالاتر از این سن علاقه دارند که رمزارزها را در حساب خود نگه دارند، یعنی به میزان 7.5 برابر بیشتر از سرمایه‌گذاران بالای 43 سال.

این افراد همچنین نسبت به سرمایه‌گذاران مسن‌تر، علاقه‌ی کمتری به شرکت در سهام دارند و تنها ارزهای دیجیتال و سایر سرمایه‌گذاری‌های جایگزین را انتخاب اول خود می‌دانند.

سرمایه‌گذاری جایگزین یعنی هر نوع سرمایه‌ای به جز سهام، اوراق قرضه و پول نقد، گفتنی است که این نوع سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر جزو محبوب‌ترین‌ها به شمار می‌رود، زیرا بازار سهام از نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران بسیار پرخطر است، پس‌انداز بانکی هم در کشورهای غربی نرخ بهره کمتری نسبت به نرخ تورم داشته است.

با اینکه میزان استفاده از کریپتو خیلی بالا نیست، ولی جوان‌ترها 7.5 برابر بیشتر علاقه دارند آن را در حساب خود نگه داشته و همچنین پنج برابر بیشتر آن را درک می‌کنند.

مشخص شد که رسانه‌های اجتماعی محبوب‌ترین مکان برای یافتن اطلاعاتی در این باره است. طبق نظرسنجی BofA، نیمی از جوانان در مقایسه با 30 درصد از مسن‌ترها برای کسب اطلاعات به رسانه‌های اجتماعی روی می‌آورند.

این افراد معتقدند که با سهام و اوراق قرضه نمی‌توان به بازده بالاتر از میانگین رسید. آنها برای افزایش سرمایه خود از سهام خصوصی، کالا، املاک و مستغلات و ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند.

این اطلاعات بر اساس پاسخ 1052 آمریکایی در حیطه پژوهش بانک خصوصی آمریکا در سال 2022 منتشر شد.

بانک آمریکا قبلا در سطح شرکتی به رمزارزها علاقمند بود و در سری D پکسوس زیرساخت بلاک‌چین نیز به عنوان سرمایه‌گذار شناخته می‌شد. در سال 2021 نیز این بانک توانست با اولین سرمایه‌گذاری خود در بحث ارز دیجیتال خبرساز شود. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH