پیشبینی بزرگ ایلان ماسک: یک روز تسلا بزرگتر از اپل امروزی خواهد شد!

ایلان ماسک که مدیر عامل شرکت تسلا است اخیرا در جریان مذاکرات درآمد سه ماهه سوم تسلا دوباره ادعا کرد که این شرکت روزی بزرگتر از بازار فعلی اپل خواهد شد.

تسلا میزان درآمد سه ماهه خود را اعلام کرد. گرچه انتظارات او را برای سه ماهه سوم 2022 برآورده نکرده بود، اما از میزان درآمدی که پیش‌بینی کرده بود بیشتر شد.

ایلان ماسک اعلام کرد که هیئت مدیره شرکت برنامه‌ای برای خرید سهام بین 5 تا 10 میلیارد دلار دارد. با این حال، این طرح هنوز نهایی نشده است.

ماسک اعلام کرد که ارزش تسلا در حال حاضر 700 میلیارد دلار است. این رقم مربوط به اردیبهشت سال 2017 است. اپل در آن زمان 772 میلیارد دلار ارزش داشت و تسلا 51 میلیارد دلار از آن عقب بود. اپل اکنون 2.3 تریلیون دلار ارزش است که آن را با ارزش‌ترین شرکت ر سراسر جهان محسوب می‌کند.

ایلان ماسک بر این عقیده است که می‌توان از بازار فعلی اپل بسیار فراتر رفت. حتی با پشتکار فراوان ارزش آن بیشتر از مجموع اپل و آرامکو عربستان خواهد شد؛ این شرکت نفت و گاز طبیعی است که ارزشی معادل با ۲ تریلیون دلار دارد. در اردیبهشت ماه، در صدر جدول شرکت‌ها قرار گرفت و از اپل پیشی گرفت. در نتیجه توانست به عنوان با ارزش‌ترین شرکت در جهان شود.

پس از اینکه ایلان ماسک سهام تسلا را اعلام کرد، درآمد شرکت او بیش از 5 درصد کاهش یافت. تسلا سال را با 399.93 دلار آغاز کرد و در حال حاضر نمی‌توان گفت که کمترین ارزش را دارد ولی در بین تمام این شرکت‌های بزرگ سهام فناوری، فاصله زیادی با بی‌ارزش شدن ندارد.

ماسک اخیرا گفته بود که قرار است توییتر را بخرد، کمی بعد منصرف شد و این چرخه همچنان ادامه دارد. شرایط جدید قرارداد ممکن است به زودی تکمیل شود اما زمان دادگاه صدارت نیز دارد نزدیک می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH