گلکسی S23 اولترا با دوربین 200 مگاپیکسلی عرضه می‌شود، اما این دوربین محدودیت‌هایی دارد!

سه سال است که سامسونگ گوشی‌های گلکسی اس اولترا را با دوربین 108 مگاپیکسلی روانه بازارها می‌کند. حالا این شرکت آمادگی آن را دارد که پرچم‌دار بعدی خود را با دوربینی 200 مگاپیکسلی عرضه کند. شرکت کره‌ای در این سه سال چند لنز 200 مگاپیکسلی طراحی و تولیده کرده است که در تولیدات شرکت‌های رقیب، از جمله یکی از اسمارت‌فون‌های شیائومی، به کار رفته‌اند. براساس گزارش‌ها سامسونگ قصد دارد سال بعد در دوربین گلکسی S23 اولترا از یک لنز 200 مگاپیکسلی استفاده کند.

به مانند دوربین‌های 108 مگاپیکسلی گوشی‌های گلکسی S21 اولترا یا S22 اولترا، دوربین گلکسی S23 اولترا نیز در حالت پیش‌فرض از رزولوشون 200 مگاپیکسلی برای عکس‌برداری استفاده نمی‌کند. این هندست با استفاده از قابلیت pixel binning تصاویر 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد. فناوری یاد شده فرایندی است که طی آن چند پیکسل کوچک با یکدیگر ادغام می‌شوند و یک پیکسل بزرگتر تشکیل می‌دهند. استفاده از این قابلیت کیفیت تصاویر گرفته شده را به خصوص در شرایط نور کم افزایش می‌دهد. البته که بدون شک امکان استفاده از رزولوشن 200 مگاپیکسلی در گوشی فراهم خواهد بود، اما سامسونگ برعکس رقبایش در این زمینه، گزینه 50 مگاپیکسلی را حذف خواهد کرد.

در صورت واقعیت داشتن این خبر، کاربر دوربین گلکسی S23 اولترا برای تصویربرداری دو گزینه خواهد داشت؛ اولین گزینه که به صورت پیش‌فرض قرار دارد تصاویر 12.5 مگاپیکسلی می‌گیرد که شاید کیفیت متمایزی از دیگر دوربین‌ها نداشته باشد، ولی حجم تصاویر گرفته شده جای زیادی را در حافظه هندست اشغال نمی‌کنند. گزینه دوم تصاویر 200 مگاپیکسلی خواهد بود که از نظر کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، اما تصاویر گرفته شده حجم بالایی نیز خواهند داشت.

دوربین گلکسی S23 اولترا

برای مقایسه بهتر در این زمینه اشاره به تصاویر گرفته شده توسط گوشی گلکسی S22 اولترا می‌کنیم. تصاویری که با دوربین این گوشی در حالت 108 مگاپیکسلی گرفته می‌شود، 4 تا 5 برابر حجم بیشتری نسبت به تصاویر گرفته شده در حالت 12.5 مگاپیکسلی اشغال می‌کنند. مطمئناً حجم تصاویری که با حالت 200 مگاپیکسلی گرفته خواهد شد، به مراتب از حجم تصاویر 108 مگاپیکسلی بیشتر خواهد بود.

حالت 50 مگاپیکسلی که شاهد حضور آن در گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند شیائومی و موتورولا هستیم، حالتی بینابینی دارد و هم کیفیت تصاویر را افزایش می‌دهد و هم حجم آنها را چند برابر نمی‌کند. ولی ظاهراً سامسونگ در این زمینه سنت‌شکنی خواهد کرد و خبری از حالت 50 مگاپیکسلی در دوربین گلکسی S23 اولترا نخواهد بود. این مسئله شاید تفاوت چندانی برای کاربران عادی نکند، اما به مذاق علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای با دوربین گوشی خوش نخواهد آمد.

در حال حاضر هیچ کدام از صحبت‌های مطرح شده در خصوص دوربین گلکسی S23 اولترا توسط سامسونگ تایید یا رد نشده‌اند. با این حال همان طور که اشاره شد، شرکت کره‌ای توانایی تولید لنزهای 200 مگاپیکسلی را دارد و احتمال استفاده از آن در یکی از پرچم‌دارانش بسیار بالا است؛ حتی اگر حرف وحدیث پیرامون قسمت نرم‌افزاری این دوربین زیاد باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH