از کار افتادن فیس آی‌دی در برخی مدل‌های آیفون‌ پس از نصب نسخه جدید iOS

وجود یک باگ جدید در نسخه کاندید انتشار (RC) سیستم‌عامل iOS 15.7.1 موجب بروز تداخل با عملکرد سیستم فیس آی‌دی شده است. این پدیده موجب می‌شود تا برخی کاربران قادر به استفاده از قابلیت آنلاک بیومتریکی در دستگاه‌های خود نباشند.

روز سه‌شنبه گذشته شرکت اپل نسخه بتا RC از سیستم‌عامل iOS 15.7.1 را منتشر کرد. این به‌روزرسانی بر تست پچ‌های امنیتی و رفع باگ‌های مشاهده شده در دستگاه‌های قدیمی‌تر که قادر به دریافت آپدیت iOS 16 نیستند؛ تمرکز دارد. از آن زمان به بعد، درصد نامشخصی از کاربران گزارش دادند که سیستم فیس آی‌دی روی دستگاه آنها با فیرم‌ور بتا از کار افتاده است. اکثر گزارشات از جانب کاربران گوشی‌های آیفون 12 پرو و آیفون 13 پرو منتشر شده‌اند؛ اما این مشکل احتمالا گریبان‌گیر کاربران سایر دستگاه‌ها نیز خواهد بود.

بر اساس اعلام وبسایت MacRumors چنان‌چه کاربری برای ریست کردن فیس آی‌دی تلاش کند؛ در این‌صورت پیام خطای “Face ID is Not Available” را دریافت خواهد کرد. همچنین این هشدار از کاربر درخواست می‌کند تا بعدا دوباره تلاش نماید. کاربران در گزارشات خود اذعان کرده‌اند که با حذف پروفایل بتا و نصب iOS 16 این مشکل برطرف می‌شود. برخی افراد دچار مشکل مایل به ارتقاء دستگاه خود به iOS 16 نیستند؛ پدیده‌ای که بعضا در اوایل چرخه انتشار نسخه جدید iOS به چشم می‌خورد.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل از وجود چنین باگی آگاهی دارد یا خیر. همچنین مشخص نیست که آیا به‌روزرسانی جدید مشکل عدم کارکرد نمایشگرهای تعمیری ثبت نشده را برطرف خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH