شیائومی 12 لایت 5G NE در پایگاه داده IMEI رویت شد

در اواخر سال 2021 کمپانی شیائومی با عرضه اسمارت‌فون شیائومی 11 لایت 5G NE اقدام به به‌روزرسانی مدل می 11 لایت 5G نمود. این 2 هندست اساسا مشابه یکدیگر به‌شمار رفته و تنها از جنبه تراشه مورد استفاده با یکدیگر تفاوت دارند. ظاهرا در سال 2022 نیز شاهد عرضه یک مدل NE برای سری لایت خواهیم بود. اما این مدل با تفاوت‌های بیش‌تری روانه بازار خواهد شد.

بر اساس اعلام یک منبع خبری از کشور چین، اسمارت‌فون شیائومی 12 لایت 5G NE اخیرا در پایگاه داده IMEI رویت شده است. بدین‌ترتیب موجودیت این هندست با شماره مدل 2210129SG مورد تائید قرار گرفته است. وجود حرف G در انتهای شماره مدل دستگاه نشان می‌دهد که این هندست برای بازارهای جهانی و نه بازار داخلی چین در نظر گرفته شده است. این پدیده کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که شایعات اخیرا منتشر شده نشان می‌دهند که شیائومی 12 لایت 5G NE در واقع مدل ری‌برند شده شیائومی Civi 2 به‌شمار می‌رود.

فروش شیائومی Civi 2 در بازار چین هم‌اکنون در جریان بوده و بنابراین عرضه مدل ری‌برند شده آن در بازارهای دیگر اقدامی منطقی قلمداد می‌شود. شیائومی Civi 2 از تراشه‌ای متفاوت با شیائومی 12 لایت استفاده کرده و مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 است. انتظار می‌رود که این تراشه در مقایسه با اسنپ‌دراگون 778G عملکرد بهتری از خود ارائه دهد.

همچنین این هندست از ماژول دوربین اصلی متفاوتی با رزولوشن 50 مگاپیکسل (و نه 108 مگاپیکسل) بهره گرفته و در عوض دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی نصب شده در شیائومی 12 لایت از یک ماژول 20 مگاپیکسلی استفاده شده است.

اگرچه دوربین‌های سلفی این 2 هندست به خودی‌خود مشابه یکدیگر به‌نظر می‌رسند؛ اما شیائومی Civi 2 به‌همراه یک سنسور فوق‌عریض اضافی و یک فلاش LED دوگانه روانه بازار می‌شود. باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی این هندست در مقایسه با نمونه 4300 میلی‌آمپرساعتی موجود در شیائومی 12 لایت کمی قدرتمندتر است. سایر ویژگی‌های شیائومی Civi 2 و شیائومی 12 لایت حتی اگر یکسان نیز نباشند؛ بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

موضوع جالب توجه اینکه دستگاه 2210129SG پیش‌تر طی ماه سپتامبر از سوی کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مورد تائید قرار گرفته است. بنابراین موعد رونمایی از این هندست احتمالا نزدیک‌تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. بر اساس اطلاعات مندرج در فهرست FCC به‌نظر می‌رسد که شیائومی 12 لایت 5G NE با 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه شامل 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH