ده هزار فالوور در اینستاگرام دارید؟ ده هزار فالوور در پلتفرم جدید به شما می‌دهیم

امین کلاهدوزان، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به گزارش سالانه این مرکز از حوزه تجارت الکترونیک گفت: جمع گردش مالی رسمی تجارت الکترونیک کشور هزار میلیارد تومان است.

البته کلاهدوزان اشاره کرد که این آمار صرفا مربوط به شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهایی است که نزد وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسنامه داشته باشند، یا اینماد کسب کرده باشند یا عضو اتحادیه هستند. به این ترتیب آمار گردش مالی در شبکه‌های اجتماعی و آنلاین‌شاپ‌های کوچک در این آمار لحاظ نشده است.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با اشاره به این موضوع که تجارت الکترونیک در فضای اینستاگرام حدود 2.7 درصد از کل گردش مالی تجارت الکترونیک در کشور است، اعلام کرد که با محاسبه تبلیغات، استوری‌ها و غیره، حدود 3.5 درصد از گردش تجارت الکترونیک کشور در این فضا خواهد بود.

وی با ارائه آمار حدودی از فعالان حوزه تجارت الکترونیک در اینستاگرام گفت: تخمین زده می‌شود بین 300 تا 350 هزار نفر در اینستاگرام صفحه تجارت الکترونیک داشته باشند که بین 600 تا 800 هزار شغل را شامل می‌شود.

کلاهدوزان اضافه کرد: نکته‌ای که در خصوص این شغل‌ها باید به آن توجه داشت آن است که تعدادی از آنها مشاغل مکمل یا دوم هستند، یعنی به‌طور مثال یک شخص مغازه‌ای در بازار داشته و با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار مغازه خود فعالیت می‌کرد و بر این اساس در هر دو جا شاغل محسوب می‌شده است، در این زمینه وزارت کار باید به اظهار نظر بپردازد.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بر این نکته تاکید کرد که بیش از 95 درصد کسب و کار الکترونیکی غیر رسمی در کشور در اینستاگرام اتفاق می‌افتد.

امین کلاهدوزان تاکید کرد: رویکرد ما این است که شرایطی فراهم کنیم تا شرکت‌ها، مجموعه‌ها و کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعال بودند، وارد فضای رسمی، حرفه‌ای و شناسنامه‌دار شوند تا علاوه بر دریافت حداکثری امکانات و تسهیلات، توسعه کسب و کارشان سرعت بگیرد.

وی با اشاره به طرح‌های تشویقی و فراهم آوردن شرایط برای انتقال کسب و کارها در پلتفرم‌های جدید گفت:

به عنوان مثال اگر فردی در فضای اینستاگرام موفق به جلب 10 هزار دنبال کننده شده باشد، با معرفی پلتفرم جدید، همین مقدار دنبال کننده به شکل حمایتی و با گزینه‌های تشویقی در اختیار آن فرد قرار خواهد گرفت.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به دولت توصیه کرد که مداخله‌ای در بحث انتخاب و معرفی پلتفرم‌های محیط کسب و کار نداشته باشد اما مردم را توصیه و راهنمایی کنند.

کلاهدوزان ادامه داد: ما ترجیح می‌دهیم کسب و کارها به یک هویت مستقل رسیده، وب‌سایت خودشان را داشته و برند خود را ثبت کنند و وارد باشگاه تجارت حرفه‌ای الکترونیک شوند.

وی یادآور شد: افرادی که به امور تجاری می‌پردازند نیز ثبات در کار، قابلیت بزرگ شدن کسب و کار از نظر فنی و موضوع مخاطبان در آن پلتفرم خاص برایشان بسیار مهم است که تلاش می‌شود با معرفی پلتفرم مناسب و ایجاد زمینه‌های لازم به این دغدغه‌ها پاسخ داده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH