اپل عرضه مدل‌های آینده آیفون با پورت USB-C را تائید کرد

مدیر بازاریابی اپل تائید کرده که این شرکت بایستی از قانون مصوب اتحادیه اروپا مبنی بر استفاده دستگاه‌های الکترونیکی از استاندارد شارژ مشترک موسوم به USB-C تبعیت نماید. گرگ جوسویاک؛ معاون ارشد واحد بازاریابی شرکت اپل ضمن حضور در کنفرانس Tech Live به میزبانی نشریه وال استریت ژورنال طی روز سه‌شنبه اعلام کرد که بی‌تردید اپل بایستی از مقررات جدید پیروی کند.

وزرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در روز دوشنبه قانون استفاده از شارژر مشترک را به تصویب نهایی رساندند. این موضوع بدان معناست که دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها بایستی تا سال 2024 از شارژ USB-C پشتیبانی نمایند. پس از رای مثبت سایر نهادهای قانونگذار اتحادیه اروپا به این قانون که از زمان تنظیم آن حدودا 10 سال می‌گذرد؛ شورای اروپا نیز آن‌را مورد تائید قرار داده است.

آیفون‌های اپل از شارژر لایتنینگ اختصاصی این شرکت استفاده می‌کنند؛ اما بر اساس قانون جدید اتحادیه اروپا، گوشی‌های آینده آیفون بایستی از اتصال USB-C پشتیبانی نمایند. آقای جوسویاک در خصوص زمان رونمایی از پورت USB-C در اسمارت‌فون پرچم‌دار اپل هیچ توضیحی ارائه نداد؛ اما این سناریو بایستی تا سال 2024 عملیاتی شود.

تحلیل‌گران پیش‌تر به وبسایت CNBC اعلام کردند که آیفون‌های قابل عرضه در سال 2023 احتمالا از قابلیت شارژ USB-C پشتیبانی خواهند کرد. همچنین اپل احتمالا از این استاندارد در سطح جهانی و نه صرفا اتحادیه اروپا رونمایی خواهد کرد.

قانونگذاران اتحادیه اروپا استدلال می‌کنند که قانون جدید به کاهش میزان زباله و هدررفت سرمایه‌ مصرف‌کنندگان کمک خواهد کرد؛ چرا که کاربران با هر بار خریداری یک دستگاه ملزم به تهیه شارژر جدید برای آن نخواهند بود. به باور اتحادیه اروپا این قانون موجب کاهش تولید و دفع شارژرهای جدید خواهد شد.

آقای جوسویاک در رابطه با تصویب قانون شارژ از اتحادیه اروپا انتقاد و در عین‌حال اذعان کرد که دو طرف در این زمینه تا حدی با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند. وی گفت: “به باور ما عدم مداخله دولت‌ها در برخی مسائل برای حفظ محیط زیست و منافع مشتریان ما سودمندتر خواهد بود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH