سامسونگ دسترسی تعمیرکاران گوشی به داده‌های شخصی کاربران را محدود می‌کند

پس از معرفی اولیه حالت Maintenance Mode سامسونگ در کشور کره طی ماه جولای و سپس عرضه آن در بازار چین طی ماه سپتامبر اکنون غول کره‌ای این قابلیت را در سطح جهانی عرضه نموده است. این قابلیت که در کشور کره تحت عنوان Repair Mode نیز شناخته می‌شود؛ به کاربران امکان می‌دهد تا در زمان تعمیر اسمارت‌فون خود، دسترسی تعمیرکاران به اطلاعات شخصی را مسدود نمایند.

عرضه قابلیت Maintenance Mode با برخی مدل‌های منتخب از سری گلکسی S21 و گلکسی S22 آغاز می‌شود؛ گجت‌هایی که آپدیت رابط کاربری One UI 5 به تازگی برای آنها منتشر شده است. بر اساس اعلام سامسونگ، عرضه این مشخصه در سال 2023 نیز ادامه یافته و تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های گلکسی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

کاربران آن دسته از دستگاه‌های گلکسی که هم‌اکنون به این مشخصه دسترسی دارند؛ با مراجعه به مسیر Settings > Battery and Device Care می‌توانند آن‌را مشاهده نمایند. با فعال‌سازی Maintenance Mode و سپس راه‌اندازی مجدد دستگاه، تمامی اطلاعات شخصی شما برای فردی که روی تعمیر گوشی کار می‌کند؛ غیرقابل دسترس خواهند شد. همچنین تعمیرکاران قادر به بازیابی اپلیکیشن‌های نصب شده روی اسمارت‌فون نیز نخواهند بود.

داده‌ها و اکانت‌های ایجاد شده توسط تعمیرکاران در Maintenance Mode و همچنین اپلیکیشن‌های دانلود شده از گلکسی استور با خروج از حالت تعمیر به‌صورت خودکار حذف خواهند شد.

به منظور خروج از حالت تعمیر نیز کافیست روی آیکون تنظیمات فوری مد ضربه زده و سپس با استفاده از اثرانگشت هویت خود را احراز نمایید. پس از آن گوشی به حالت عادی راه‌اندازی می‌شود؛ انگار که هیچ اتفاق خاصی روی نداده است.

دسترسی کاربران به چنین قابلیتی فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. در این میان کاربران صرفا بایستی مطمئن شوند که تعمیرگاه محلی منتخب آنها، هارد ریست دستگاه‌ها پس از دریافت یا پیش از تحویل دوباره آنها به مشتریان را جزو سیاست‌های کلی خود قلمداد نمی‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH