سامسونگ نخستین تلویزیون تاشوی جهان را در کره عرضه خواهد کرد

samsungbend

این غول کره‌ای قصد دارد تا نوآوری دیگری را در عرصه فناوری‌های پخش تصویری به عرضه عمومی برساند و به‌احتمال فراوان در ماه اوت، سامسونگ نخستین تلویزیون تاشوی جهان را در کره عرضه خواهد کرد.

این موضوع در حالی به گوش می‌رسد که هنوز میزان استقبال از فناوری تلویزیون‌های دارای انحنا به سطح مقبولی نرسیده است و هنوز مسیر زیادی برای اثبات این فناوری در مقابله با فناوری‌های مرسوم برای تلویزیون وجود دارد. همین امر موجب شده است تا بسیاری از افراد درباره توفیق تلویزیون تاشوی سامسونگ در جذب مشتری شک داشته باشند.

البته باید در نظر داشته باشید که زندگی ما با نوع زندگی در کره جنوبی کاملا متفاوت است و این فناوری در کشور کره بدون شک موردپذیرش قرار خواهد گرفت زیرا مردم کره به‌طور باورنکردنی در پذیرایی از تکنولوژی‌های جدید، خوش‌اشتها هستند و هرگونه پیشرفتی ممکن است پیش از هر نقطه‌ای در جهان، ابتدا در کره، البته تنها کره جنوبی مشاهده شود.

این محصول قرار است در تاریخ یکم اوت در بازار داخلی کره شروع به عرضه گردد. در ماه ژانویه بود که نخستین اطلاعات درباره این محصول به گوش رسیدند ولی نتوانست چندان برای مخاطبین جهانی جذاب باشند زیرا پس‌ازآن رسانه‌ها توجه چندانی به این محصول نشان ندادند و تنها در مواقعی که سامسونگ درباره آن به ارائه اطلاعاتی می‌پرداخت، رسانه‌های بین‌المللی آن را پوشش می‌دادند و هیچ‌گونه شایعه‌سازی و پیش‌بینی درباره نوع کارکرد این تلویزیون به گوش نمی‌رسید.

این دستگاه قرار است از یک پنل 85 اینچی بهره‌مند باشد که با توجه به محدودیت‌های ایجاد شد برای تاشو بودن نمایشگر، خروجی نهایی که قابلیت پخش تصویر را خواهد داشت تنها به 78 اینچ خواهد رسید. این محصول هنوز قیمت‌گذاری نشده است ولی بدون شک قیمت آن چندان ارزان نخواهد بود ولی مشتریان خاص خود را خواهد داشت و باید منتظر ماند تا سامسونگ درباره نحوه عرضه این محصول در بازار جهانی تصمیم‌گیری کند.

البته سامسونگ با توجه به تجربه خود در فروش تلویزیون‌های دارای نمایشگر منحنی می‌تواند در این زمینه نیز با شانس بالایی، برای برنامه‌ریزی موفق عمل کند. پیش‌ازاین تلویزیون‌های سامسونگ در این رده، علیرغم داشتن قیمت‌های نجومی توانسته بودند با استقبال مناسبی در بازار آمریکا روبرو شوند و حتی مدل چهار هزار و 500 دلاری این شرکت نیز به تعداد کافی مشتری داشت ولی رسانه‌های کره‌ای پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت تلویزیون تاشوی سامسونگ در حدود 34 هزار دلار آمریکا باشد که این رقم عجیب‌ و خارج از مقیاس می‌تواند برای مخاطبین کشورهایی مانند ایران به‌منزله فراموشی محصول باشد و تنها باید منتظر ماند تا برنامه‌ریزی سامسونگ برای بازارهای منطقه‌ای اعلام شود. علاوه بر این ممکن است قیمت‌گذاری این محصول پس از گذشت مدتی از عرضه نیز دچار تعدیل شود و در آن هنگام باید ارزیابی کرد که تلویزیون تاشو ارزش خرید خواهد داشت یا خیر.

پانوشت: عکس تزئینی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH