در دل اوکولوس ریفت 2 چه می‌گذرد؟ از نمایشگر سامسونگ تا سایر موارد عجیب

ifixit-oculus-rift-teardown

اوکولوس ریفت به‌عنوان یک پدید در انجام بازی‌های کامپیوتری توانسته‌ است تا بسیاری از افراد غیر راغب به بازی‌های کامپیوتری را نیز شگفت‌زده کند و نسل دوم این محصول توسط یکی از مراکز اصلی بررسی سخت‌افزار جهانی موردبررسی قرارگرفته است و در ادامه با هم خواهیم دید که در دل اوکولوس ریفت 2 چه می‌گذرد؟ از نمایشگر سامسونگ تا سایر موارد عجیب دیگر که در این محصول هستند را مشاهده خواهید کرد تا به گوشه‌ای از کارکرد این دستگاه شبیه‌ساز واقعیت مجازی پی ببرید.

وب‌سایت iFixit به‌عنوان یکی از برترین وب‌‌سایت‌های جهان درزمینهٔ بررسی محتوای داخلی ابزارهای مختلف شناخته می‌شود و این بار نوبت اوکولوس ریفت DK 2 بود تا به‌قول‌معروف توسط مسئولان این ‌ وب‌سایت زیرورو شود. شایان‌ذکر است که فعالیت اصلی این وب‌سایت، ساخت راهنمای تعمیر برای وسایل مختلف است و در این مورد نیز مانند سایر کارهای این وب‌سایت، راهنمای تعمیر تهیه شده برای اوکولوس ریفت، بسیار عالی از کار درآمده است.

این گروه پیش‌ازاین نیز به‌طور کامل دل‌وروده اوکولوس ریفت اولیه را بیرون ریخته بودند و تمامی اطلاعات موردنیاز برای تعمیر آن را در وب‌سایتشان قرار داده بودند ولی این بار نوبت به محصول تازه‌وارد و ویژه 50 دلاری اوکولوس ریفت DK 2 رسیده بود. در باز کردن این محصول نخستین مورد عجیب مشاهده‌شده را می‌توان وجود یک صفحه‌نمایش سامسونگ دانست. این نمایشگر کاملا با نمایشگر مدل گلکسی نوت 3 تطابق دارد و کوچک‌ترین تفاوتی مابین این دو نمایشگر وجود ندارد و حتی جالب است بدانید که قاب این صفحه‌نمایش نیز جای دوربین و دکمه موجود بر روی گلکسی نوت 3 را داشته است و این به این معنی است که سازندگان این محصول حتی به خودشان زحمت نداده‌اند تا این موارد را که تنها برای موبایل‌ مربوطه کاربرد داشته است، از روی مدل مورداستفاده خود بردارند.

البته این موضوع به این شایعه دامن زده است که یکی از شرکای تجاری اوکولوس ریفت، شرکت سامسونگ خواهد بود و درصورتی‌که چنین شراکتی وجود نداشته باشد آنگاه آقای زاکربرگ با یک دردسر بزرگ روبرو خواهد بود زیرا این محصول که به‌تازگی با رقم نجومی 2 میلیارد دلار توسط فیس‌بوک خریداری شده است، به‌راحتی می‌تواند با سندی به این وضوح در دادگاه با شرکت سامسونگ بازنده باشد.

دیگر نکته جالب درباره محتوای داخلی این محصول را می‌توان وجود 40 لامپ LED از نوع مادون‌قرمز دانست که این امر موجب خواهد شد تا دوربین‌های مادون‌قرمز موجود در این دستگاه بتواند فیلترهای مختلفی را در خروجی تصویر برای استفاده‌کنندگان فراهم کند. این محصول هنوز در سطح جهانی به عرضه عمومی نرسیده است و زاکربرگ معتقد است که می‌توان از این ابزار برای موارد مختلفی مانند کاربردهای روانشناسی، آموزش و ارتباطات نیز بهره برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH