لنز 8 لایه جدید اپل تنها در آیفون 15 اولترا به‌کارگیری خواهد شد

مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل ادعا می‌کند که آیفون 15 پرو اپل از لنز 8P جدید این شرکت با 8 عدد لنز پلاستیکی استفاده نخواهد کرد. این موضوع بدان معناست که کاربران نبایستی منتظر ایجاد تغییرات انقلابی در کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین این اسمارت‌فون باشند.

پیش از این گزارش شده بود که برترین عضو خانواده آیفون 15 اپل که احتمالا از نام تجاری آیفون 15 اولترا استفاده خواهد کرد؛ مجهز به یک لنز پریسکوپی 8P خواهد بود. اکنون به‌نظر می‌رسد که این مشخصه یکی از جنبه‌های تفاوت میان آیفون 15 پرو و آیفون 15 اولترا قلمداد خواهد شد.

پیش از این یکی از تامین‌کنندگان بزرگ لنزهای دوربین آیفون با نام لارگان (Largan) اعلام کرد که ماژول‌های پریسکوپی جدید خود را در سال آینده عرضه خواهد کرد. این ماژول‌ها شامل یک لنز شیشه‌ای و یک منشور با قیمت‌ نسبتا گران هستند. لارگان خاطرنشان کرده که این تولیدکننده برای نخستین بار از ماژول پریسکوپی استفاده خواهد کرد. بنابراین اپل یکی از مشتریان این ماژول جدید خواهد بود. همچنین بر اساس گزارشات، کمپانی تولیدکننده از به‌کارگیری لنزهای پلاستیکی صرفنظر نموده و در عوض از یک طرح هیبریدی بهره خواهد برد.

لارگان به منظور انجام این‌کار، تجهیزات جدیدی را خریداری نموده و به‌طور جدی سرگرم توسعه فناوری کاهش نویز Flare است. این فناوری یکی از مشخصه‌های کلیدی لنز پریسکوپی در سری آیفون 15 به‌شمار خواهد رفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH