اینترنت چگونه کار می‌کند؟

google-servers

امروزه اینترنت تبدیل به یک وسیله بسیار عادی در میان مردم شده است و کمتر کسی هست که کارایی و ویژگی‌های آن را نداند. اغلب افراد روزانه ساعاتی را صرف استفاده از وب می‌کنند و به‌وسیله آن فعالیت های خود را نظیر کار یا تفریح انجام می دهند. اما موضوعی که کمتر به آن توجه می‌شود ‌شیوه کارکرد اینترنت است. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا به یک سفر بسیار دور برویم.

straberry

روزانه ما از محیط وب استفاده می‌کنیم و هزاران هزار تصویر را مشاهده و آپلود می‌کنیم. برای مثال تصویر یک توت فرنگی را از حافظه ابری خود دانلود می‌کنیم، درخواست ما توسط کامپیوتر دریافت می‌شود و در یک بسته (به‌طور فرض) قرار می‌گیرد و آدرس مورد نظر نیز بر روی آن نوشته می‌شود. سپس سیستم بسته را به حافظه ابری ما می‌فرستد، جایی که علاوه بر بسته ما، چندین هزار بسته دیگر نیز از سوی کاربران به آن فرستاده شده است. کامپیوتر‌های هاپ آدرسی را که شما وارد کرده بودید را می‌توانند بخوانند و سپس درخواست شما را به وسیله هاب به هاب تا بخشی از مسیر مورد نظر انتقال می‌دهد تا این که درخواست‌ها به دریا برسد، سپس بسته‌های کاربران با سیم‌های بسیار پرسرعت از طریق دریا انتقال می‌یابند و سرانجام از دریا خارج می‌شوند. خوب حالا بسته ما حدود 7 میلیون کیلومتر را در کسری از ثانیه طی کرده است، اکنون درخواست ما توسط سرور‌های مختلف پردازش می‌شوند و نتیجه کار برای شما که در خانه یا محل کار پشت کامپیوتر نشسته‌اید ارسال می‌شود.

کمی عجیب به‌نظر می‌رسد اما تمام این اتفاقات تنها با یک کلیک شما در محیط اینترنت رخ می‌دهد. شما می‌توانید ویدیو این سفر دور و دراز را در ادامه مشاهده بفرمایید.

3 در مورد “اینترنت چگونه کار می‌کند؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH