تراشه اگزینوس 2300 سامسونگ در گوشی‌های غیر پرچم‌دار به‌کارگیری خواهد شد

اگرچه به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ موسوم به سری گلکسی S23 تنها با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کوالکام روانه بازار خواهند شد؛ اما تراشه بومی اگزینوس 2300 سامسونگ نیز کماکان از شانس ورود به بازار برخوردار است.

وبسایت The Elec با استناد به منابع خبری خود ادعا می‌کند که تراشه اگزینوس 2300 کماکان در برخی دستگاه‌های تولیدی سامسونگ به‌کارگیری خواهد شد؛ اما این دستگاه‌ها جزو مدل‌های پرچم‌دار به‌شمار نخواهند رفت. عملکرد این پلتفرم برای رقابت با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 2 کافی نبوده است؛ اما برای اسمارت‌فون‌های رده پایین‌تر یک گزینه کاملا ایده‌آل قلمداد می‌شود.

بر اساس اعلام این منبع خبری، سامسونگ در ابتدا تراشه اگزینوس 2300 را به‌صورت موازی و برای فناوری‌های پردازشی 4 و 5 نانومتری توسعه داد؛ اما در نهایت به‌کارگیری فناوری فرآیندی با مقیاس پایین‌تر نیز به حل مشکلات مربوط به عملکرد و مصرف انرژی تراشه کمکی نکرد و بنابراین سامسونگ تصمیم گرفت تا برای تولید این پلتفرم کماکان از فرآیند 5 نانومتری استفاده کند.

هنوز مشخص نیست که تراشه اگزینوس 2300 در چه اسمارت‌فون‌هایی به‌کار گرفته خواهد شد. بعلاوه سامسونگ احتمالا نام این پلتفرم را به گونه‌ای تغییر خواهد داد که با سری پرچم‌داران این شرکت مرتبط نباشد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ برنامه پیشین خود برای عرضه تراشه‌هایی با بازدهی بسیار بالا را ادامه خواهد داد. این شرکت پیش‌تر به منظور توسعه پلتفرم‌های بهینه‌سازی شده برای اسمارت‌فون‌های خود اقدام به ایجاد یک تیم تخصصی جدید کرد. با این‌حال فرآیند توسعه چنین پلتفرم‌هایی احتمالا چندین سال زمان خواهد برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH