فضاپیمای بوئینگ X-37B نهصدمین روز خود را در مدار زمین سپری کرد

فضاپیمای بدون سرنشین نظامی بوئینگ X-37B نامی شناخته شده برای علاقه‌مندان به فناوری هوا و فضا است. البته این شهرت باعث آن نشده که اطلاعات زیادی از این فضاپیما در دست باشد. در واقع بدون آن که هدف از این کار مشخص باشد، بوئینگ X-37B نهصد روز است که در مدار زمین گردش می‌کند.

سومین ماموریت آزمایشی این فضاپیمای مرموز که تحت ماموریت OTV-6 شناخته می‌شود، از ماه مه سال 2020 آغاز شده و همچنان ادامه دارد. رکورد قبلی به مدت 719 روز بود که در سال 2019 ثبت شد، ولی حالا با قدرت شکسته شده است. هنوز هم کسی نمی‌داند این دوره از ماموریت بوئینگ X-37B چند روز دیگر به طول می‌انجامد.

شایعات زیادی حول اهداف طراحی این فضاپیما عنوان شده است. اغلب در مورد این موضوع صحبت می‌شود که فضاپیمای بوئینگ X-37B یک ابزار برای آزمایش سلاح‌های مداری است. هر چند ماموریت اصلی این فضاپیما مشخص نیست، اما اطلاعات اندکی از اهداف جانبی آن به دست آمده است.

به عنوان مثال، در ماموریت حال حاضر، ماژول آنتن فتوالکتریکی که متعلق به آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی دریایی آمریکا است، به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یا یکی دیگر از ماموریت‌های جانبی این فضاپیما انجام دو آزمایش تحقیقاتی برای ناسا است که در آنها تاثیر تشعشعات و دیگر آثار کیهانی بر نمونه‌هایی از دانه‌ها که برای کشت و زرع مورد استفاده قرار می‌گیرند، بررسی می‌شود.

فضاپیمای بوئینگ X-37B در سال 2006 توسط شرکت بوئینگ طراحی و تولید شد و در سال 2010 اولین پرواز فضایی خود را انجام داد. همان طور که عنوان شد این فضاپیما فاقد سرنشین است و پس از انجام عملیات‌های مورد نظر به جو زمین بازمی‌گردد و به مانند یک هواپیمای فضایی در باند فرودگاه تعیین شده فرود می‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH