مایکروسافت Direct Storage

خبر خوب مایکروسافت برای گیمرهای ویندوزی؛ سرعت لود بازی‌ تا را 200 درصد افزایش می‌یابد

به‌روزرسانی DirectStorage 1.1 مایکروسافت در دسترس است و قطعاً گیمرها نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

با نسخه جدید API، مایکروسافت تا 200 درصد زمان بارگذاری بازی سریع‌تر را وعده می‌دهد – همه اینها به لطف رفع فشرده‌سازی GPU است. در اینجا آمده است که چگونه می‌توانید آن را برای خودتان امتحان کنید.

چندی پیش مایکروسافت DirectStorage 1.1 را معرفی کرد و در مورد کاهش فشرده سازی GPU صحبت کرد. این نرم افزار جدید از SSDهای NVMe برای افزایش سرعت بارگذاری در بازی‌ها استفاده می‌کند. برای اینکه خلاصه‌ای سریع از نحوه عملکرد آن به شما ارائه دهیم، فشرده سازی GPU مایکروسافت، برخی از وظایف را که معمولاً توسط CPU انجام می‌شود، دوباره مسیریابی می‌کند و به جای پردازنده، آن‌ها را به کارت گرافیک منتقل می‌کند.

در آزمایشات خود مایکروسافت، زمان بارگذاری Assets از 2.36 ثانیه به 0.8 ثانیه در هنگام استفاده از فشرده سازی GPU کاهش یافت. در بازی‌ها، DirectStorage ممکن است تأثیر ملموسی بر بارگذاری صفحه‌ها و زمان بارگذاری دارایی در بازی‌های جهان باز داشته باشد.

مایکروسافت همچنین پیش‌بینی می‌کند که فشرده‌سازی GPU DirectStorage، مصرف CPU را تا 85 درصد کاهش می‌دهد و پردازنده را به میزان قابل توجهی آزاد می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تا سازندگان بازی بتوانند استفاده‌های مهیج‌تری از قدرت آزاد شده CPU بکنند.

مایکروسافت Direct Storage

بسیار شبیه زمانی که برای اولین بار معرفی شد، مایکروسافت اعلام کرد که بهینه سازی‌های اضافی برای ویندوز 11 وجود دارد، اما این نرم افزار برای کاربران ویندوز 10 نیز در دسترس است. مایکروسافت همچنین GDeflate را فعال کرده است که یک طرح فشرده سازی داده مقیاس پذیر برای GPU است.

طبق گفته مایکروسافت، رفع فشرده سازی GPU در تمام کارت‌های گرافیک DirectX 12 و Shader Model 6.0 در دسترس است. برای اینکه از DirectStorage حداکثر استفاده را ببرید، اگر یک SSD به اندازه کافی بزرگ دارید، باید بازی‌ها را روی NVMe SSD نصب کنید.

لازم به ذکر است که این تکنولوژی توسط کنسول بازی مایکروسافت یعنی ایکس‌باکس سری ایکس و اس نیز پشتیبانی می‌شود.

مایکروسافت همچنین از کاربران می‌خواهد درایورهای خود را به‌روزرسانی کنند، زیرا AMD، Nvidia و Intel همگی نسخه‌های درایورهای خود را منتشر کرده‌اند که از نرم‌افزار جدید پشتیبانی می‌کنند. AMD مشخص نکرده است که کدام یک از درایورها باید برای این کار استفاده شوند، بنابراین به روز رسانی به آخرین نسخه بهترین گزینه است. دارندگان اینتل باید نسخه 31.0.101.3793 را دریافت کنند و اگر کارت گرافیک انویدیا دارید، درایور GeForce Game Ready 526.47 (برای دسکتاپ یا نوت بوک) را انتخاب کنید.

مایکروسافت این خبر را در یک پست وبلاگ منتشر کرد. اگرچه بیشتر محتوا برای توسعه دهندگان طراحی شده است، نکات جالبی وجود دارد که توضیح می‌دهد که چگونه فشرده سازی GPU دقیقاً کار می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید در مورد این فرآیند بیشتر بدانید، آن را بررسی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH