همکاری رنو و گوگل برای ساخت خودرویی هوشمند

خودروساز فرانسوی رنو با گوگل طی قراردادی متعهد شده‌ است که در آینده‌ای نزدیک خودروی جدیدی را براساس نرم‌افزار تعریف‌شده‌ای تولید کنند. قرار است از فناوری بخش ابری گوگل در این خودرو استفاده شود.

همچنین این دو شرکت قصد دارند با استفاده از هوش مصنوعی در یک وسیله نقلیه جدید ساختار دوقلو دیجیتالی بسازند.

هدف این فناوری این است که در یک محیط مجازی اشیا فیزیکی را تکرار کند. این اقدام برای این صورت می‌گیرد که قبل از عرضه وسیله‌ای به بازار بتوان آن را راحت‌تر آزمایش کرده و از عیوب آن وسیله باخبر شد و به راحتی در جهت رفع آنها اقدام کرد.

در این قرارداد شرکت رنو می‌تواند راحت‌تر برنامه‌های کاربردی جدید داخلی و خارجی را توسعه دهد. پس از استفاده از ساختار دوقلو دیجیتالی نیز می‌توان برای شناسایی اشکالات موجود در خودرو از تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کرد. تجربه کاربران نیز می‌تواند در این راه بسیار تاثیرگذار باشد.

لوکا دی میو که مدیرعامل شرکت رنو است اخیرا اعلام کرده است که خودروهای جدید در این روزها پیچیدگی‌های زیادی دارند؛ شاید این امر به دلیل طراحی الکترونیکی خودروها است. سطح انتظار مشتریان نیز در این صنعت از این خودروها هر روزه در حال افزایش است.

رویکرد استفاده از یک نرم‌افزار تعریف‌شده به یک پلتفرم فناوری اطلاعات مشترک مجهز شده است و می‌تواند به طور مداوم به‌روزرسانی‌ها را در این روند دریافت کند. نیاز مشتریان نیز با دسترسی ساده به داده‌های خودرو به راحتی رفع خواهد شد.

اولین بار در سال 2018 بود که شرکت رنو با شرکت گوگل وارد همکاری شده بود. این همکاری منجر به ترکیب سیستم‌عامل اندروید گوگل در نمایشگرهای رسانه‌ای داخل خودروهای رنو شد. در حال حاضر نیز رنو گفته است که قصد دارد تمامی این مدل عملیاتی خودش را به فضای ابری شرکت گوگل انتقال دهد.

ساندار پیچای هم که مدیرعامل شرکت گوگل است سه‌شنبه مصاحبه‌ای انجام داده بود و در این باره اینچنین گفت که جمع‌ شدن تخصص‌های شرکت گوگل در یک جا یعنی در زمینه هوش مصنوعی و اندروید، فضای ابری می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه شرکت رنو باشد. بدین ترتیب می‌توان به صورت بهتری انتظارات مشتریان را برآورده کرد و تجربه‌ای امن را برایشان رقم زد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH