کلاهبرداری از شبکه جاده ابریشم

آمریکا به دنبال ایستادگی در برابر استفاده از ارزهای دیجیتال برای کارهای غیرقانونی در بستر دارک وب

روز دوشنبه، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که حدود ۳٫۳۶ میلیارد دلار بیت‌کوین به سرقت رفته را در طی یک حمله ناگهانی اعلام نشده در سال ۲۰۲۱ به اقامتگاه جیمز ژونگ، کشف و ضبط کرده است.

روز جمعه، ژونگ به انجام فعالیت متقلبانه الکترونیکی بین ایالتی اعتراف کرد. در پی اعتراف ژونگ، مقامات قضایی می‌توانند حداکثر مجازات – ۲۰ سال زندان – را برای او در نظر بگیرند.

به گفته مقامات، ژونگ بیت‌کوین را از شبکه غیرقانونی جاده ابریشم (یک انجمن در وب‌سیاه که ارز دیجیتال برای خریدوفروش مواد مخدر و محصولات غیرقانونی استفاده می‌کند) سرقت کرده است. شبکه جاده ابریشم در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد؛ اما مقامات FBI آن شبکه را در سال ۲۰۱۳ تعطیل کردند. ویلیام اولبریخت، بنیان‌گذار شبکه مذکور بود که اکنون دوران مجازات خود را در زندان می‌گذراند.

بنا بر گزارش دادگاه منطقه جنوبی نیویورک، ژونگ از آسیب‌پذیری بازارهای کریپتو برای اجرای هک بیت‌کوین استفاده کرده است. تایلر هچر، مأمور ویژه تحقیقات جنایی می‌گوید که ژونگ قصد اجرای یک «نقشه پیچیده» برای هک و سرقت بیت‌کوین از جاده ابریشم را داشته است.

در سپتامبر سال ۲۰۱۲، ژونگ ۹ حساب تقلبی در جاده ابریشم ایجاد کرد که هرکدام دارای ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ بیت‌کوین بودند. او پس از انجام ۱۴۰ تراکنش مالی متداول، توانست سیستم پردازش برداشت بازار را فریب دهد و ۵۰۰۰۰ بیت‌کوین را به حساب‌هایش روانه کند. سپس ژونگ بیت‌کوین را به انواع آدرس‌های کیف پول تحت کنترل خود انتقال داد.

امسال، صرافی‌ بزرگ بایننس و پلتفرم مالی رونین‌نتورک از حمله هکرها به سیستم‌هایشان، ضرر زیادی را تجربه کردند. بایننس در اکتبر امسال، با سرقت ۵۷۰ میلیون دلاری از سوی هکرها مواجه شد. هکرها با یافتن یک شکاف در پل زنجیره‌ای متقاطع (BSC Token Hub)، توانستند از منابع مالی بایننس سوءاستفاده کنند. یک هکر هم توانست با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر پلتفرم رونین‌نتورک، ۶۰۰ میلیون دلار به سرقت ببرد. این بزرگ‌ترین سرقت تاریخ در بازار کریپتو بوده است.

داده‌های chainalysis می‌گوید که ۱.۹ میلیارد دلار رمزارز در جریان حملات سایبری تا ژوئیه ۲۰۲۲ به سرقت رفته است. این رقم در قیاس با میزان سرقت اینترنتی در سال ۲۰۲۱ (۱٫۲ میلیارد دلار) بیشتر بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH