سخنگوی دولت تاکید کرد: فیلترینگ اینستاگرام موقتی است + ویدیو

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سیزدهم با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، در جمع دانشجویان تاکید کرد که فیلتر اینستاگرام موقتی است.

سخنگوی دولت هفته گذشته در جمع دانشجویان مشهد حضور پیدا کرد و به سوالات و دغدغه‌های آنان پاسخ داد.

یکی از مهم‌ترین سوالات دانشجویان در این مراسم، در خصوص فضای مجازی، فیلترینگ و عدم تحقق وعده فیلتر نکردن فضای مجازی توسط ابراهیم رئیسی در دوره انتخابات بود، اتفاقی که حالا باعث شده تا کسب و کارهای فضای مجازی دچار آسیب‌های جدی شوند.

بهادری جهرمی در این خصوص پاسخ داد: بنده در ایام انتخابات اعلام کردم که دولت آقای رئیسی نگاه فیلترینگ به فضای مجازی ندارد. اگر نگاه ما، فیلترینگ بود، قوه قضاییه باید اقدام می‌کرد.

بهادری جهرمی توضیح داد که دولت می‌توانست با وجود شکایات متعدد از کلاهبرداری‌ها و تخلفات در اینستاگرام، با حکم قضایی اینستاگرام را فیلتر کند اما این اتفاق نیوفتاد.

سخنگوی دولت در خصوص علت فیلتر شدن این پلتفرم در زمان فعلی توضیح داد: اینستاگرام به دستور نهاد‌های امنیتی ذی‌صلاح در مقطع موقتی موجود فیلتر شده است.

وی در این خصوص بیان کرد که رفتار و اقدام اینستاگرام در حال حاضر در خصوص اقدامات تروریستی در کشور تغییر کرده و ما هم باید رفتار مقابلی (فیلترینگ) داشته باشیم.

بهادری جهرمی با متهم کردن اینستاگرام گفت: اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مراجع امنیتی ذی‌صلاح متناسب با آن اقدامات تروریستی و حفظ امنیت مردم، مجبور شدند اقدام متقابل موقتی را انجام دهند.

با تاکید چند باره سخنگوی دولت به موقتی بودن اقدام مراجع ‌ذیصلاح در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، می‌توان انتظار داشت پس از پایان وضعیت فعلی در کشور، اینستاگرام رفع فیلتر شود.

1 در مورد “سخنگوی دولت تاکید کرد: فیلترینگ اینستاگرام موقتی است + ویدیو”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH