طرح اولیه گوشی تاشو آینده اپل با نام آیفون فلیپ تولید شد + ویدیو

به‌نظر می‌رسد که اپل برای ساخت یک گوشی تاشو هیچ عجله‌ای ندارد؛ چرا که اکثر اطلاعات لو رفته نشان می‌دهند که تا موعد عرضه آیفون فلیپ به بازار کماکان سال‌ها باقی مانده است. اما جهان معطل اقدام اپل نمانده و یک تیم جسور با قبول مسئولیت این‌کار اقدام به ساخت نخستین آیفون تاشو کاربردی نموده است.

این آیفون تاشو که توسط موسسه زیبایی‌شناسی علم و فناوری (AST) در چین تولید شده است؛ توسط وبسایت Engadget شناسایی شده و ساخت آن حدودا 1 سال زمان برده است. این فرآیند شامل ادغام اجزای داخلی آیفون X با شاسی گوشی تاشو موتورولا ریزر 2019 و برخی قطعات تهیه شده توسط پرینتر سه‌بعدی بود. چنین فرآیندی ابدا آسان یا کم ‌هزینه به‌نظر نمی‌رسد. به‌عنوان مثال تیم مهندسی پیش از جداسازی موفقیت‌آمیز گلس غیرقابل انعطاف از پنل اولد منعطف مورد نیاز گوشی، 37 پنل نمایشگر آیفون X را متلاشی کردند.

نتیجه نهایی اگرچه با حالت ایده‌آل اختلاف زیادی دارد؛ اما کماکان چشمگیر به‌نظر می‌رسد. آیفون فلیپ در حد فاصل بخش‌های تا شده نمایشگر و بدنه دارای شکاف قابل‌توجهی بوده و این موضوع به نوبه خود احتمال مقاومت در برابر نفوذ آب را از بین می‌برد. بنابراین این اسمارت‌فون احتمالا در برابر نفوذ گردوغبار تا حد زیادی آسیب‌پذیر خواهد بود. این گوشی قادر به استفاده از باتری 2716 میلی‌آمپرساعتی موجود در آیفون X نبوده و در عوض مجهز به یک باتری 1000 میلی‌آمپرساعتی است. بعلاوه از فناوری MagSafe یا شارژ بی‌سیم نیز خبری نیست. این پدیده با توجه به زمان صرف شده برای توسعه طرح مفهومی فوق چندان تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

این اسمارت‌فون مجهز به تنها یک اسپیکر بوده و بی‌تردید سیستم‌عامل iOS با شکل کنونی خود گزینه مناسبی برای دستگاه‌های تاشو به‌شمار نمی‌رود؛ اگرچه تیم طراح روی نرم‌افزار جیلبریک شده گوشی دست به اجرای برخی تغییرات زده است. با این‌حال ویدیوی منتشر شده از دستگاه (با فرض واقعی بودن) نشان‌دهنده کارکرد آن است. بنابراین این گجت یک آیفون مجهز به سیستم‌عامل iOS و نمایشگر تاشو بوده و به غیر از محدودیت‌های پیش‌تر ذکر شده، کم و بیش کاربردی به‌نظر می‌رسد.

تجزیه و تحلیل نشانه‌های امیدوارکننده از عرضه آیفون تاشو در آینده

اگرچه این مدل خاص از آیفون تاشو حتی در صورت عرضه نیز گزینه‌ای ارزشمند برای خرید به‌شمار نمی‌رود؛ اما حداقل نشان می‌دهد که تولید آیفون تاشو امکان‌پذیر است. به هرحال یک تیم کوچک در فرصت زمانی بسیار محدود (کمتر از یک سال) موفق به تحقق این هدف شده است؛ بنابراین بی‌تردید شرکتی ثروتمند، بزرگ و باتجربه نظیر اپل به آسانی از عهده تولید گوشی تاشو برخواهد آمد. خصوصا اینکه اپل احتمالا از بیش از یک سال قبل فرآیند توسعه آیفون فلیپ را آغاز نموده است. بدین‌ترتیب آیفون فلیپ در زمان عرضه به بازار احتمالا محصولی خاص و منحصربه‌فرد قلمداد خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ گوشی‌های گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 را روانه بازار نموده و تا زمان عرضه آیفون فلیپ احتمالا شاهد رونمایی از چند مدل تاشو دیگر توسط غول کره‌ای خواهیم بود. بنابراین دستگاه تاشو نسل اول اپل در برابر مدل‌های نسل 5، 6 یا حتی 7 سامسونگ قرار خواهد گرفت. با این‌حال یکی از دلایل تعلل زیاد اپل در زمینه عرضه آیفون تاشو احتمالا این است که کمپانی آمریکایی در نخستین تلاش خود قصد دارد یک محصول کاملا بی‌نقص را روانه بازار نماید. بنابراین آیفون فلیپ نهایتا می‌تواند به بهترین گوشی تاشو جهان تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH