با گوشی تخصصی عکاسی لایکا آشنا شوید

در حال حاضر اسمارت‌فون‌های سری شیائومی 12S با لوگوی شرکت لایکا به بازار عرضه می‌شوند؛ اما اکنون این برند مشهور از اسمارت‌فون اختصاصی جدید خود رونمایی کرده است. این محصول تحت عنوان Leica Leitz Phone 2 به بازار عرضه می‌شود.

این گوشی همانند مدل نسل قبلی خود بر اساس پلتفرم Sharp Aquos طراحی شده و بدنه آن نیز به میزان کمی بازطراحی شده است. Leitz Phone 2 دارای بدنه‌ای با زوایای تیز و لبه‌های برجسته بوده و رنگ‌آمیزی عمدتا سفید آن موجب نمایان شدن بیش‌تر لوگو قرمز رنگ لایکا می‌شود. در قسمت فوقانی این لوگو یک ماژول دایروی‌شکل غول‌پیکر قرار دارد. این ماژول از یک سنسور 1 اینچی با رزولوشن 47.2 مگاپیکسل و لنز 19 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 میزبانی می‌کند. همچنین یک سنسور پرتره 1.9 مگاپیکسلی نیز دوربین اصلی را همراهی می‌کند.

ماژول دوربین Leitz Phone 2 دارای درپوش فلزی مخصوص لنز بوده و این مشخصه به زیبایی دستگاه و محافظت بهتر از دوربین آن کمک خواهد کرد. مشخصات اصلی این اسمارت‌فون نیز چشمگیر به‌نظر می‌رسند.

توان پردازشی گوشی جدید لایکا از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به‌همراه 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقاء تامین می‌شود. نمایشگر 6.6 اینچی این گجت از رزولوشن 2730×1260 پیکسلی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی برخوردار بوده و انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند.

از جنبه نرم‌افزاری نیز کاربران فعلا بایستی به سیستم‌عامل اندروید 12 بسنده کنند. از جنبه قیمت‌گذاری بایستی خاطرنشان کرد که Leitz Phone 2 همانند اکثر محصولات شرکت لایکا یک کالای ارزان‌قیمت‌ به‌شمار نمی‌رود. برچسب قیمتی 225360 ین (تقریبا 1580 دلار) برای این اسمارت‌فون تقریبا مشابه با قیمت‌‌گذاری سامسونگ گلکسی زد فولد 4 است.

در رابطه با عرضه جهانی این محصول هیچ‌گونه اطلاعاتی ارائه نشده است؛ اما بر اساس پیش‌بینی‌ها Leitz Phone 2 همانند مدل نسل قبلی خود و شارپ فون که سنگ بنای طراحی این مدل محسوب می‌شود؛ احتمالا در خارج از مرزهای ژاپن عرضه نخواهد شد. فروش این اسمارت‌فون در ژاپن از روز 18 نوامبر (27 آبان ماه) آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH