کاربران فعال توییتر

ایلان ماسک بالاخره تسلیم شد؛ توقف طرح تیک آبی هشت دلاری توییتر

توییتر اعلام کرد که برنامه مربوط به پرداخت هشت دلار جهت گرفتن تیک آبی تاییدیه حساب کاربری را متوقف می‌کند. این طرح که پس از جار و جنجال فراوان از هفته گذشته شروع به کار کرده بود، به خاطر جعل فراوان حساب‌های کاربری شرکت‌های متعدد متوقف شد.

مشترکانی که در حال حاضر هزینه این تیک را داده‌اند و آن را دریافت کرده‌اند، همچنان آن را خواهند داشت. این اخبار و اطلاعات را فردی از داخل شرکت که نخواسته نامش فاش شود، اعلام کرده است.

توییتر حساب‌های کاربری برجسته را دوباره تایید کرده است و با مراجعه به این حساب‌ها می‌توان نشان خاکستری قدیمی را دوباره در زیر پروفایل این حساب‌ها دید. تاییدیه مربوط به این حساب‌های کاربری براساس لیستی صادر می‌شود که شرکت تهیه کرده است و در آنها اطلاعات حساب کاربری مربوط به فعالان تجاری و اصحاب رسانه آمده است.

از زمانی که طرح مربوط به دریافت هزینه هشت دلاری بابت گرفتن تیک آبی آغاز شد، شرکت با حساب‌های کاربری جعلی فراوانی روبرو شد. برای مثال یکی از حساب‌های کاربری با پرداخت هشت دلار تاییدیه دریافت کرده بود و وانمود می‌کرد که حساب کاربری رسمی نینتندو است. در این حساب تصویری ناشایست از سوپر ماریو، قهرمان نینتندو، منتشر شد که موجب آزرده خاطر شدن بسیار از طرفداران شد.

تیک آبی توییتر

یکی دیگر از حساب‌های کاربری جعلی مربوط به خود شرکت تسلا بود که شوخی‌های جالبی در مورد گزارش امنیت خودروهای تولیدی تسلا کرده بود. به خاطر همین مشکلات بود که حساب پشتیبانی توییتر با انتشار توییتی عنوان کرد که برای مبارزه با جعل حساب، برچسب Official برای برخی حساب‌ها اعطا می‌شود.

ایلان ماسک هم در توییتی اعلام کرد، حساب‌های کاربری که قصد شوخی با شرکت‌ها را دارند و بیشتر جنبه طنز ماجرا را می‌بینند، باید به نام کاربری خود واژه parody را اضافه کنند تا کاربران دچار سردرگمی نشوند.

ماسک به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان حدود یک ماه پیش قرارداد 44 میلیارد دلاری خرید توییتر را نهایی کرد، ولی از همان زمان با مشکلات عدیده‌ای روبرو شد. در جدیدترین این مشکلات، درآمد تبلیغاتی توییتر کاهش یافته است. کارشناسان عنوان می‌کنند که به خاطر جعل حساب‌های صورت گرفته، افراد دیگر به توییتر برای انجام تبلیغات اعتماد نمی‌کنند.

گفته می‌شود تعدادی از اعضای تیم راهبری ماسک در توییتر استعفای خود را تقدیم این میلیاردر کرده‌اند و خود او هم در جمع کارمندان شرکت عنوان کرده است که احتمال ورشکستگی وجود دارد. حال باید ببینیم مدیر اجرایی شرکت تسلا چگونه جان سالم از این مشکلات به در می‌برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH