وضعیت رجیستری آیفون 14 همچنان در بلاتکلیفی!

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد که هنوز وضعیت رجیستری سری آیفون 14 مشخص نشده است.

عالیان در خصوص علت عدم رجیستری گوشی‌های آیفون 14 در کشور گفت: به دلیل مدیریت منابع ارزی، ارز مورد نیاز برای واردات آیفون 14 اختصاص داده نشده است. به نظر می‌رسد با فراهم شدن امکان واردات آیفون 14 حداقل برای چند ماه شاهد ارزبری قابل توجهی باشیم، به همین دلیل در حال حاضر گوشی‌های آیفون 14 رجیستری نمی‌شوند.

عالیان تاکید کرد که هر گوشی که در گمرک به صورت قانونی وارد و ثبت شده باشد، امکان رجیستری دارد اما در خصوص سری آیفون 14 اصلا تکلیف امکان رجیستری یا عدم آن تعیین نشده است.

وی در خصوص استفاده از کالاهای مسافری به شکل تجاری گفت: طبق قانون نباید کالایی که به شکل مسافری وارد می‌شود، به شکل تجاری خرید و فروش شود، در این زمینه قانون خلاء‌هایی دارد، برای همین امکان انتقال مالکیت گوشی‌های مسافری تا 6 ماه وجود ندارد.
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص زمان مشخص شدن وضعیت رجیستری آیفون 14 گفت: به تازگی یک روزنامه و برخی از فروشندگان به نقل از من گفته‌اند که آیفون 14 در آذر رجیستری می‌شود، اما این موضوع هنوز مشخص نیست و صرفا پیش‌بینی شده که در ماه آذر وضعیت رجیستری آیفون 14 تعیین و تکلیف شود.
وی توصیه کرد که فروشندگان و مردم از خرید و فروش کالایی که از رجیستری آن اطمینان ندارند، اجتناب کنند.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعتقاد دارد با توجه به قیمت 50 تا 60 میلیون تومانی سری آیفون 14، این نوع معاملات می‌تواند تبعات قانونی و مالی برای فروشنده و خریدار داشته باشد.
عالیان در پایان گفت: در حال حاضر 25 هزار گوشی آیفون 14 در کشور وجود دارد، این مدل‌ها یا به شکل غیرقانونی یا مسافری وارد کشور شده‌اند و وضعیت رجیستری آن‌ها مشخص نیست.

1 در مورد “وضعیت رجیستری آیفون 14 همچنان در بلاتکلیفی!”

  1. ما حاضریم تا یکسال ، دوسال ، سه سال گوشی رو نفروشیم فقط اونایی که مسافری وارد کردند ضرر نکنند تو فرودگاه هم نه موقع خروج نه موقع ورود هیچکس اطلاع رسانی نکرده بود ، مثل الان که وزیر هم سکوت کرده من به عنوان یک مسافر از حق قانونیم استفاده کردم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH