آمازون

تعدیل نیروی ده هزار نفری در راه آمازون

احتمال دارد تعداد زیادی از نیروهای آمازون پس از فصل تعطیلات از کار بیکار شوند. به گزارش رویترز، یکی از منابع داخلی شرکت که خواسته نامش فاش نشود، بیان کرده است که آمازون در پی تعدیل نیروی ده هزار نفری است.

اگر همین تعداد که عنوان شده است، از آمازون اخراج شوند، به معنای آن است که شرکت عذر سه درصد از نیروهای خود را خواسته است. این حرکت رکورد تعدیل نیرو در این غول تکنولوژی جهان را می‌شکند. البته آن طور که منبع آگاه اعلام کرده است، امکان دارد با بررسی‌های بیشتر، این تعداد کم یا زیاد شود.

گفته می‌شود این تعدیل نیرو بیشتر مشمول کارکنان شاغل در بخش تولید گجت‌های مرتبط با الکسا و دوربین‌های حفاظتی خانگی، منابع انسانی و بخش فروش است. این که این موضوع کی به اطلاع کارکنان اخراج شده می‌رسد، مشخص نیست. آمازون عدم پایداری اقتصاد کلان را عامل این حجم از تعدیل نیرو می‌داند.

چندی پیش خبری مبتنی شد مبنی بر این که شرکت متا، دارنده شرکت‌های فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، تعدیل نیروی 13 هزار نفری انجام می‌دهد. این تعداد بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ این شرکت بود که شامل 13 درصد از کل نیروهای آن می‌شد. مسئله‌ای که عنوان شد ناراحتی مارک زاکربرگ را در پی داشت؛ چرا که او این اقدام را در راستای حرکت شرکت به سمت متاورس نمی‌دانست.

ایلان ماسک هم بعد از تصاحب توییتر، بیش از نیمی از کارکنان تمام‌وقت شرکت و بسیاری از نیروهای پیمانی آن را اخراج کرد. این هفته در گزارشی عنوان شد که ماسک با حدود هشتاد درصد از نیروهای قراردادی و پیمانی شرکت قطع همکاری کرده است. به واقع تعداد کارمندان توییتر از سیزده هزار نفر به پنج هزار نفر رسیده است.

حتی اپل هم از این جریان مصون نمانده و عنوان کرده است که سرعت استخدام نیروهایش را کاهش می‌دهد. البته در این شرکت فعلاً خبری از تعدیل نیرو نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH