چگونه حالت تاریک را در مایکروسافت آفیس فعال کنیم؟

مایکروسافت آفیس شامل تم‌های سیاه و خاکستری تیره است. حالت تاریک در سراسر سیستم در ویندوز 10، ویندوز 11 و مک  بر برنامه‌های آفیس تأثیر می‌گذارد، اما می‌توانید به‌طور جداگانه یک تم تیره برای برنامه‌های آفیس مانند Microsoft Word، Excel، Outlook و PowerPoint در ویندوز انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن حالت تاریک مایکروسافت آفیس در ویندوز

طبق گفته مایکروسافت، حالت تاریک آفیس تنها در صورتی در دسترس است که اشتراک Microsoft 365 (که قبلاً به عنوان Office 365 شناخته می شد) در رایانه‌های شخصی ویندوز 10 و ویندوز 11 فعال باشد. (در غیر این صورت، می‌توانید تم خود را در آفیس 2016 و آفیس 2013 به “خاکستری تیره” تغییر دهید. این مورد حتی در ویندوز 7 نیز کار می‌کند.)

برای تغییر تم آفیس در ویندوز، روی منوی “File” در گوشه سمت چپ بالای یک برنامه Office مانند Word، Excel، Outlook یا PowerPoint کلیک کنید.

روی گزینه “Account” در نوار کناری کلیک کنید. در سمت راست، منوی کشویی «Theme Office» را باز کنید و سپس تم مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تم پیش‌فرض در Microsoft Office حالا  “Use system setting ”  ( استفاده از تنظیمات سیستم ) است. یعنی این که آفیس تنها در صورتی از یک تم تیره استفاده می‌کند که رایانه شخصی ویندوز 10 یا ویندوز 11 خود را برای استفاده از تم تیره تنظیم کرده باشید. همچنین ممکن است  تنظیمات آفیس خود را برای استفاده از گزینه دیگری مانند “Colorful” تنظیم کرده باشید که  از قبل تنظیم پیش فرض بود.

برای فعال کردن حالت تاریک، “Black” را برای تاریک‌ترین سبک ممکن مجموعه Office انتخاب کنید.

(اگر ترجیح می‌دهید از گزینه «استفاده از تنظیمات سیستم» استفاده کنید، می‌توانید یک تم سیستم تیره ویندوز را از مسیر Settings > Personalization > Colors در ویندوز 10 یا ویندوز 11 انتخاب کنید. “Dark” را در زیر «Choose your color» در ویندوز 10 یا زیر انتخاب کنید.( “Choose your mode” در ویندوز 11.)

همچنین می‌توانید “Dark Gray” ( خاکستری تیره ) را انتخاب کنید. این تم از رنگ خاکستری تیره روشن‌تر استفاده می‌کند، که اگر تم مشکی را دوست ندارید و به نظرتان خیلی تیره است، ممکن است آن را ترجیح دهید.

همچنین می‌توانید یک “Office Background” (پس‌زمینه آفیس )  متفاوت را از اینجا انتخاب کنید. برای مثال، اگر ترجیح می‌دهید طرحی را پشت نوار نوار آفیس نبینید، روی کادر “Office Background” کلیک کنید و “No Background” (بدون پس‌زمینه) را انتخاب کنید.

این تنظیمات تم و پس‌زمینه، روی همه برنامه‌های مایکروسافت آفیس روی سیستم شما تأثیر می‌گذارد. آنها حتی بر روی برنامه‌های آفیس در سایر رایانه‌های شخصی ویندوز تأثیر می‌گذارند، البته با این فرض که شما با همان حساب مایکروسافت وارد آنها شوید.

راه دومی نیز وجود دارد که می توانید تم خود را انتخاب کنید. برای پیدا کردن آن، روی File > Options کلیک کنید. مطمئن شوید که کتگوری “General” انتخاب شده است و به دنبال بخش “Personalize your copy of Microsoft Office” باشید. روی کادر “Office Theme” کلیک کرده و تم مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای ذخیره تغییرات خود روی “OK” کلیک کنید.

اسنادی که ایجاد می‌کنید به‌طور پیش‌فرض دارای پس‌زمینه منطبق با تم انتخابی شما خواهند بود. به عنوان مثال، با تم تیره، آفیس، متن سفید را در پس زمینه تیره نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، در پنجره Word Options گزینه “Never change the document color page” را علامت بزنید.

این تنظیم فقط بصری است. اگر یک سند Word ایجاد شده در حالت تاریک را برای شخص دیگری ارسال کنید، تنها در صورتی که آن را در حالت تاریک باز کند، پس‌زمینه سیاه با متن سفید را مشاهده می‌کند. اگر کسی چنین سندی را چاپ کند، به مقدار زیادی جوهر یا تونر نیاز ندارد. به طور معمول چاپ خواهد شد.

نحوه فعال کردن حالت تاریک مایکروسافت آفیس در Mac

حالت تاریک آفیس در هر دو نسخه مایکروسافت 365 یا آفیس 2019 برای Mac موجود است، اما باید با فعال کردن حالت تاریک در سراسر سیستم، آن را فعال کنید. هنگام استفاده از Mac خود در حالت روشن، نمی‌توانید حالت تاریک را تنها برای برنامه‌های Office به طور جداگانه فعال کنید.

برای فعال کردن حالت تاریک در سراسر سیستم Mac، از کلید تاگل در کنترل سنتر استفاده کنید یا به System Preferences > General بروید و ظاهر “Dark” را انتخاب کنید. برنامه‌های آفیس مانند Word، Excel و PowerPoint برای Mac بلافاصله وارد حالت تاریک می‌شوند.

اگر حالت تاریک در سراسر سیستم فعال باشد، می‌توانید انتخاب کنید که برای برنامه‌های آفیس به صورت جداگانه از حالت تاریک استفاده نکنید. به عنوان مثال، برای غیرفعال کردن حالت تاریک برای Word، به Word > Preferences بروید و “Turn Off Dark Mode” را در قسمت Personalize انتخاب کنید. باید این مرحله را برای هر اپلیکیشن جداگانه تکرار کنید. به عنوان مثال، برای تغییر این مورد برای اکسل، به Excel > Preferences بروید.

در تنظیمات برگزیده مایکروسافت ورد، می‌توانید انتخاب کنید که اسناد Word شما در حین کار بر روی آن‌ها، رنگ پس‌زمینه بصری تیره داشته باشند. یکی از گزینه‌های “Dark Mode has a dark page color” (حالت تاریک دارای رنگ صفحه تیره است) یا “Dark Mode has white page color” (حالت تاریک دارای رنگ صفحه سفید است) را در قسمت شخصی سازی انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH