7 گوشی قدیمی که طراحی‌ چشم‌نوازی داشتند!

این روزها به سختی می‌توان از دیدن یک گوشی تلفن همراه تعجب کرده و یا هیجان زده شد! کمپانی‌های تولید کننده همگی از پنل های مشابهی استفاده کرده و محصولاتشان را با یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ به بازار عرضه می‌کنند. همین موضوع باعث شده است تا به مرور زمان بسیاری از مدل‌های خاص و یا حتی رنگ های تک این وسایل از بازار خارج شده و جای خود را به سایر رقبا بدهند.

شاید برخی کاربران حرفه‌ای این وسایل نیز این روزها نتوانند با نگاه اول گوشی‌های طراز اول بازار را از هم تشخیص دهند که علت اصلی آن همان طراحی تکراری و شبیه به هم کمپانی هاست. به همین دلیل می‌خواهیم در این مطلب به محصولاتی اشاره کنیم که در زمان خود با طراحی هایی خاص باعث تعجب همگان شدند.

سال‌هایی نه چندان دور، شرکت­های تولید کننده تلفن‌های همراه، تلاش می‌کردند تا مخاطبین خود را بر اساس طراحی‌های زیبا و جلوه‌های بصری به کار رفته در محصولاتشان به سوی خود جلب کنند و آن زمان سیستم عامل، سخت‌افزار، دوربین و … الویت های دیگر کاربران دنیای تلفن‌های همراه بود. به همین دلیل گاه طرح هایی به بازار عرضه می‌شد که طراحی های چشم نوازی داشته و شما را محصور خود می‌کردند. برخی از این مدل­ها هنوز هم بعد از گذشت سالهای زیاد در یاد طرفدارانش مانده است.

خب توضیحات کافی است، اجازه دهید تا به یک سفر نوستالژیک رفته و برخی از این محصولات زیبا را با هم مرور کنیم.

1- LG Crystal

این محصول در ژوئن سال 2009 میلادی به بازار عرضه شد. ال‌جی کریستال یک گوشی هوشمند نبود، اما یک محصول کشویی بسیار شیک با یک ویژگی جالب بود . این ویژگی چیزی نبود جز شفاف بودن صفحه کلید کریستال. شاید جالب باشد که وقتی گوشی خود را باز می‌کردید صفحه کلید آن را به‌راحتی مشاهده نکنید! البته این نوع کی پد ویژگی خاصی نداشت و شاید گاهی اوقات اذیت کننده نیز می‌شد، اما این طراحی در نوع خود واقعا جالب بود.

lg-gd900-crystal

 lg-gd900-crystal-transparent-keyboard

lg-gd900-crystal-(1)

2- Nokia 8800 Arte

8800 یک گوشی فوق العاده لوکس و ظریف بود. این مدل که از نوع کشویی ساخته شده بود به هیچ دارای مشخصات و ویژگی‌هایی خوبی حتی در زمانش خودش هم نبود. صفحه نمایشی 2 اینچی از نوع QVGA به همراه یک دوربین 3.2 مگا پیکسلی از مشخصات فاجعه آمیز آن به شمار می رفت؛ اما کیفیت ساخت 8800 واقعا تحسین برانگیز است. نوکیا جهت ساخت این مدل، ترکیبی جذابی از فولاد ضد زنگ، شیشه و کروم به کار برده بود! واقعا خارق العاده است.

8800_Arte-2 nokia-8800-gold-arte-1 nokia-arte-black-close-up

3- LG New Chocolate

آیا تاکنون هیچ گوشی دیگری را با این طراحی دیده‌اید؟

یک طراحی زیبا و چشم نواز با امکاناتی جذاب! ال‌جی از همان ابتدا بر روی طراحی‌های خاص محصولاتش زیاد کار می‌کرد. شکلات جدید ال‌جی با طراحی خاصش این موضوع را برای ما اثبات کرد. صفحه نمایشی 4 اینچی با رزولوشن 345 در 800 همراه با محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس، از جدیدترین ویژگی های این گوشی بود. کم است؟ خب ما در مورد محصولی صحبت می‌کنیم که در سال 2009 به بازار عرضه شده است. اگر کمی بیشتر به این محصول ال‌جی نگاه کنیم، از برخی از تولیدات امروزی نیز زیباتر است. این‌طور نیست؟

LG_BL40_New_Chocolate lg_new_chocolate_bl40-231009 lg-bl40-1

4- Nokia 7900 Prism

بازهم نوکیا و بازهم یادی از این یار قدیمی! نوکیا 7900 از یک صفحه کلید زیبا و البته بامزه بهره می‌برد. صفحه کلیدی زیبا با طراحی منشوری اش که در نگاه اول چشم را خیره می‌کند. صفحه نمایشی 2 اینچی از نوع OLED کمی این محصول ما را زیباتر کرده است.

080128_1a nokia-7900-crystal-prism-pink04 nokia-7900-crystal-prism-pink14 nokia-7900-prism16

5- Motorola Aura

این محصول در قسمت گوشی‌های گران قیمت قرار می‌گیرد! موتورولا Aura بهمراه یک صفحه نمایشی چرخشی و با ظاهری جذاب و البته عجیب به بازارهای جهانی عرضه شد. این محصول در جایگاه خود بیش از حد طراحی علمی تخیلی داشت اما به مرور زمان کمپانی‌های دیگر نیز محصولاتی با این طراحی را وارد بازار کردند.

motoaura2 motorola-aura-hands-on-ces-las-vegas-20090003 motorola-aura-unboxing-4

6- Motorola RAZR V3

بله تیتر را درست دیدید! می‌خواهیم در مورد گوشی صحبت کنیم که به‌عنوان یکی از بهترین تولیدات شرکت موتورولا و البته یکی از موفق‌ترین گوشی های تاریخ نام خود را ماندگار کرده است.  البته شاید برخی با این انتخاب ما موافق نباشند، آن‌هم به خاطر ویژگی‌های ساده‌اش؛ اما طراحی فلزی و البته بدنه باریک آن در نوع خود بسیار جذاب و شیک بود.

Motorola_RAZR_V3i_01 motorola-razr-v3 razr-v3-motorola

7- Sony Ericsson Xperai Pureness

خب آخرین شاهکار لیست ما یکی از بهترین‌های سری Sony است! البته ببخشید منظور ما سونی اریکسون است.

زمانی که شرکت‌های عجیب و غریبی نبودند تا ما را با تولیداتشان هیجان زده کنند و اپلی وجود نداشت تا با آیفون به سراغ ما بیاید، سونی اریکسون در یک طراحی جالب مدلی را روانه بازار کرد که دارای صفحه نمایشی شفاف بود!

شاید واضح نبودن این صفحه نمایش شما را کمی اذیت کند، اما قطعا این نمونه با این طراحی خاص و منحصر به فردش همیشه در یادها باقی خواهد ماند. این قابلیت متمایز از هر ویژگی دیگری بود. البته این طراحی باعث شده بود تا سونی اریکسون نتواند جای خوبی برای قرار دادن دوربین در این گوشی پیدا کند، به همین دلیل این مدل زیبا بدون دوربین به بازار عرضه شد!

se_xperia_pureness_x5_8865 Sony-Ericsson-Xperia-Pureness-Leak sony-ericsson-xperia-pureness-unboxed-5 xperia-pureness2-499x312

 

6 در مورد “7 گوشی قدیمی که طراحی‌ چشم‌نوازی داشتند!”

  1. آخی??????این سونس اریکسون ایکپریا پرنس من ازش ۳ تا داشتم اما از بس ازش کار کشیدم سوخت عالی بود من الآن کا۸۰۰ دارم ممنونم از آی تی رسان.

    1
    1
  2. نوکیا یه گوشی دیگه هم شبیه 7900 زده بود که تاشو هم بود با همین طراحی مثلثی، واقعا فوق العاده بود
    اصلا یه دفعه دستم گرفتمش فوق العاده بود،حیف که دیگه پیدا نمیشه وگرنه هنوز هم به عنوان گوشی دوم فوق العاده س

    2
    2
  3. آخخخخ چقدر این 8800 خووووبه!
    اصن کاراییش عجیب خوبه!
    تو تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین خاص :))) از آیفون بلک گلد هم بهتر عمل می کنه! هییییی! خداکنه مایکروسافت یه جدیدشو بزنه! 😐

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH