ویندوز 11 شما را به استفاده از VPN سوق می‌دهد!

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها جدیدترین نسخه ویندوز 11 مجهز به نشانگر VPN در بخش اعلان‌ها خواهد بود. این موضوع امکان اتصال آسان‌تر کاربران به VPN را فراهم نموده و بررسی وضعیت اتصال را برای آنها تسهیل می‌کند.

بر اساس گزارشات متعددی که توسط وبسایت Neowin منتشر شده است؛ نسخه‌های آینده ویندوز 11 مجهز به آیکون جدیدی خواهند بود؛ چرا که مایکروسافت به محبوبیت فزآینده سرویس‌های VPN در سراسر جهان پی برده است. در حال حاضر طرفداران اپل با این مشخصه آشنایی دارند و نشانگرهای VPN در نوار وظیفه macOS و نوار وضعیت دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS قابل رویت هستند. در واقع حتی دستگاه‌های اندرویدی نیز هنگام اتصال کاربر به VPN نمادی را در نوار وضعیت خود نمایش می‌دهند. با این‌حال دستگاه‌های ویندوزی در زمینه استفاده از VPN نسبت به سایر گجت‌ها عقب‌تر هستند.

وبسایت Neowin در این رابطه به نکاتی اشاره نموده است. در وهله نخست به‌نظر می‌رسد که این آیکون تنها هنگام استفاده از اتصال سیمی کار می‌کند. بنابراین کاربران در صورت اتصال به شبکه وای‌فای نمی‌توانند به آسانی وضعیت اتصال VPN خود را بررسی کنند. همچنین به‌نظر می‌رسد که سیستم‌عامل قادر به تشخیص برنامه‌های VPN متفرقه نخواهد بود. در نتیجه بخش عظیمی از کاربران VPN از این ویژگی جدید بهره‌مند نخواهند شد. بعلاوه به منظور عملکرد مطلوب مشخصه فوق، پیکره‌بندی اتصال VPN بایستی از طریق مراجعه به تنظیمات سیستم انجام شود.

البته بایستی توجه داشت که اطلاعات فوق صرفا بر پایه شایعات و گمانه‌زنی‌های مطرح شده توسط کاربران اولیه منتشر شده است. این افراد خوش‌شانس پیش از سایرین موفق به بررسی نسخه 25247 سیستم‌عامل ویندوز 11 شده‌اند. مایکروسافت احتمالا به تنظیم دقیق آیکون وضعیت VPN ادامه داده و اتصال وای‌فای به‌همراه اپلیکیشن‌های متفرقه VPN را تحت پوشش قرار خواهد داد (این فرآیند احتمالا پیش از انتشار کامل ورژن جدید ویندوز 11 اجرا خواهد شد). همچنین با انتشار آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11، کاربران از طریق بخش Quick Settings قادر به تغییر حالت فوری بین افکت‌های ویدیو و میکروفون و انتخاب گزینه‌های مربوط به صرفه‌جویی انرژی جهت بهبود بهره‌وری خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH