بیش از 70 درصد مدل‌های سری آیفون 14 مجهز به پنل‌های اولد سامسونگ هستند

سامسونگ دیسپلی بازیگر برتر بازار پنل‌های اولد به‌شمار می‌رود. این موضوع یکی از دلایل اصلی تصمیم اپل برای به‌کارگیری پنل‌های تولیدی غول کره‌ای در آیفون‌های خود محسوب می‌شود. بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ بیش از 70 درصد پنل‌های اولد مورد نیاز گوشی‌های سری آیفون 14 را تامین می‌کند. این مدل‌ها شامل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس با پنل‌های معمولی و آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با پنل‌های LTPO هستند.

خبرگزاری کره‌ای The Elec اعلام کرده که اپل به‌دنبال تولید 120 میلیون دستگاه از جدیدترین مدل‌های آیفون خود است. از این تعداد حداقل 80 میلیون دستگاه مجهز به پنل‌های ساخت شرکت سامسونگ هستند. بیش از 20 میلیون دستگاه از نمایشگرهای ساخت ال‌جی دیسپلی بهره گرفته و حدودا 6 میلیون واحد از پنل‌های تولیدی شرکت BOE (بزرگترین تولیدکننده چینی پنل‌های اولد) استفاده می‌کنند. تامین‌کننده نمایشگر برای سایر دستگاه‌های باقیمانده هنوز مشخص نشده است.

همچنین این گزارش خاطرنشان می‌کند که سامسونگ و ال‌جی دیسپلی پنل‌هایی را برای هر 4 مدل سری آیفون 14 اپل تولید می‌کنند؛ در حالی‌که BOE صرفا مسئولیت تولید پنل‌های اولد 6.1 اینچی LTPS برای مدل معمولی آیفون 14 را بر عهده دارد. از میان 80 میلیون پنل قابل تامین توسط سامسونگ احتمالا بالغ بر 60 میلیون واحد متعلق به مدل‌های پرو خواهند بود؛ چرا که این پنل‌ها عملکردی فراتر از حد انتظار ارائه خواهند داد.

ظاهرا ال‌جی دیسپلی با مشکلاتی در خط تولید مواجه بوده و این موضوع امکان تصاحب سهم بیش‌تر توسط کمپانی رقیب یعنی سامسونگ را فراهم نموده است. فروش نه‌چندان چشمگیر آیفون 14 احتمالا برای شرکت BOE دردسرساز خواهد بود. اما مشکل بزرگتر این است که اقدام کمپانی چینی مبنی بر تغییر طراحی مدار بدون هماهنگی با غول کوپرتینویی موجب تجدیدنظر اپل در قرارداد خود با BOE شد.

آیفون 14 پرو (سمت راست) و آیفون 14 پرو مکس (سمت چپ)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH