مصرف سوخت شاهین

مصرف سوخت شاهین چقدر است؟ + جدول

مصرف سوخت سایپا شاهین یکی از سوالاتی است که طرفداران این خودرو به دنبال پاسخ آن هستند. در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

شاهین نام یکی از جدید‌ترین و البته زیبا‌ترین خودروهای تولیدی شرکت سایپا است که اولین بار در سال 1397 از آن رونمایی شد. این خودرو طراحی و ظاهری متفاوت نسبت به دیگر محصولات جمع‌وجور شرکت سایپا مانند کوییک و ساینا دارد اما یک سدان مدرن و جذاب اما نه‌چندان قدرتمند محسوب می‌شود.

علت قدرت پایین شاهین آن است که سایپا در این خودرو از همان پیشرانه 8 سوپاپ تیبا، ساینا و کوییک استفاده کرده که ظرفیت مناسبی برای شاهین ندارد.

انتظار می‌رفت در این مدل از یک پیشرانه 16 سوپاپ استفاده می‌شد تا با قابلیت تنفس طبیعی قدرت نهایی موتور افزایش پیدا می‌کرد اما حالا این پیشران با تنفس طبیعی قدرتی معادل 110 اسب بخار با توربوشارژ دارد و صفر تا صد آن حدودا 13 ثانیه است، به این ترتیب از رقبایش در ایران خودرو قدرت کمتری دارد.

شاهین با گیربکس 5 دنده به بازار می‌آید و انتظار می‌رود مدل اتومات آن با پیشرانه‌ای قوی‌تر مانند موتور EF7 ایران خودرو عرضه شود اما به هر شکل مزیت استفاده از موتور با قدرت کمتر آن است که مصرف سوخت این سدان همانند دیگر خودروهای شهری سایپا کم است و در عین حال از استاندارد یورو 5 بهره می‌برد.

به این ترتیب اگر به دنبال یک سدان خوش‌قیمت و کم مصرف هستید، می‌توانید شاهین را مد نظر داشته باشید، البته توجه به این نکته ضروری است که مصرف سوخت خودرو به عوامل زیادی وابسته است و مصرف سوخت شاهین نیز به همین شرایط را دارد.

اما بر اساس تست‌های انجام شده، می‌توان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو را 7.5 لیتر در نظر گرفت. این بدان معنا است که شاهین در هر صد کیلومتر به طور معمول 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بیان کنیم، مصرف سوخت شاهین در شهر حدود 8.5 تا 9 لیتر و در جاده حدود 7 لیتر است.

البته این میزان مصرف سوخت به بسیاری از موارد همچون نوع رانندگی، سرعت، تعداد سرنشینان، روشن بودن کولر و غیره بستگی دارد ولی اگر بخواهیم رقمی به عنوان میانگین مصرف سوخت در خودرو شاهین اعلام کنیم، می‌توانیم به لیست پایین اشاره کنیم:

جدول کامل مصرف سوخت شاهین

مصرف سوخت در شهر  7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت بیرون از شهر  8.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی  7.5 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
مصرف سوخت با کولر  +2 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر
حجم باک  47 لیتر
استاندارد آلایندگی  یورو 5

2 در مورد “مصرف سوخت شاهین چقدر است؟ + جدول”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH