نسخه تحت وب اسنپ‌چت سرانجام منتشر شد!

پس از سال‌ها، بالاخره اسنپ‌چت به عنوان یک برنامه وب پیشرفته در فروشگاه مایکروسافت قرار گرفت. این برنامه توسط مایکروسافت اج پشتیبانی می‌شود.

اسنپ ​​چت تاکنون از ویندوز به هیچ صورتی پشتیبانی نکرده و اپلیکیشنی هم برای این سیستم عامل نداشته است. سال‌ها پس از نابودی تلفن‌های ویندوزی، اسنپ‌چت بالاخره در فروشگاه مایکروسافت ظاهر شد.

این برنامه، یک برنامه تحت وب پیشرفته (PWA) است که از طریق مرورگر مایکروسافت اج بر روی رایانه‌های شخصی ویندوز 10 و 11 اجرا می‌شود.

این برنامه دارای اندازه نصب 1.4 مگابایتی است و به دلیل ماهیت مبتنی بر وب آن باید همیشه به روز باشد.

تاریخچه پلتفرم رسانه‌های اجتماعی اسنپ‌چت با اکوسیستم‌های مبتنی بر ویندوز مایکروسافت، دست کم پیچیده بوده است. در گذشته، اسنپ‌چت به ظاهر همه کارها را انجام می‌داد، حتی پشتیبانی از عینک‌های واقعیت افزوده. تنها کاری هم که نمی‌کرد، پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز یا تلفن‌های ویندوزی بود. امروز همه چیز تغییر کرده است. اپلیکیشن آن از این ماه در فروشگاه مایکروسافت قرار دارد.

برای سال‌ها، فقدان اسنپ‌چت در تلفن‌های ویندوزی مایکروسافت که اکنون خاموش هستند، یک موضوع داغ مورد بحث در جامعه بود. مدت‌ها پس از بسته شدن کل پلتفرم ویندوز موبایل توسط مایکروسافت، اسنپ‌چت بالاخره در فروشگاه مایکروسافت به عنوان یک برنامه وب پیشرفته یا PWA ظاهر شد.

این برنامه بر روی نسخه وب اسنپ‌چت – که تنها چند ماه پیش راه اندازی شد – ساخته شده است و توسط مایکروسافت اج مبتنی بر کروم  پشتیبانی می‌شود. این موضوع بدان معنی است که اندازه فایل نصب آن کوچک است و فقط  1.4 مگابایت حجم دارد. همچنین  تضمین می‌کند که اسنپ‌چت همیشه به روز است و دقیقاً همان ویژگی‌های نسخه وب را دارد. از آنجایی که از طریق مرورگر اج کار می‌کند، ویندوز همچنان با آن مانند یک برنامه بومی رفتار می‌کند. از جمله آیکن برنامه در منوی استارت، پشتیبانی از اعلان‌ها و موارد دیگر.

البته حالا برای استفاده از اسنپ‌چت به رایانه شخصی ویندوز 10 یا ویندوز 11 نیاز دارید. عدم پشتیبانی گوشی‌های ویندوزی توسط اسنپ‌چت ممکن است تا حدی به نابودی این پلتفرم کمک کرده باشد، اما حالا هم برای هر یک از برنامه‌های رسانه اجتماعی خیلی دیر است که به طور ناگهانی به یک پلت‌فرم حیات دوباره ببخشند.  اکنون، مایکروسافت به جای تلاش برای وادار کردن توسعه‌دهندگان به پشتیبانی از پلتفرم‌های تلفن همراه خود، ظاهراً با ایجاد یک فروشگاه اپلیکیشن موبایل، مستقیماً به رقابت با گوگل و اپل می‌پردازد.

اگر به بررسی پیام‌ها یا استوری‌های اسنپ‌چت از لپ‌تاپ ویندوزی مورد علاقه‌تان یا گرفتن عکس برای اسنپ‌چت روی رایانه‌ (به دلایلی) علاقه دارید، می‌توانید هم‌اکنون Snapchat PWA را به صورت رایگان از فروشگاه مایکروسافت دانلود کنید؛ یا این که به یاد تلفن‌های ویندوزی که قبلاً  مورد بی‌مهری این برنامه قرار گرفته بودند، از نصب آن اجتناب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH