رقیب جدید اپل و گوگل مشخص شد؛ ایلان ماسک در اندیشه ساخت تلفن هوشمند با برند تسلا؟

شاید تعجب کنید اگر بدانید که ایلان ماسک بر اساس عملکرد غیر قابل پیش‌بینی‌اش، به جایگاه امروزی خود به عنوان مالک جدید توییتر  رسیده است.

هر چند که همین تغییرات و تصمیم‌گیری‌های گیج‌کننده و غیرمنطقی‌اش صلاحیت و قابلیت اطمینان به او را در جایگاه کسی که می‌تواند شرکتی مانند توییتر را اداره کند، القا نمی‌کند.

هنگامی که جان لگر، رئیس و مدیر عامل سابق T-Mobile گفت که علاقه‌مند است جادوی خود را در توییتر انجام دهد (البته با دستمزدی به اندازه یک فوق ستاره)، ماسک بدون این که حتی حرف‌های او را به طور کامل بشنود، پیشنهادش را رد کرد.

با در نظر گرفتن کاری که لگر برای T-Mobile انجام داد و آن را از جایگاه خود در میان چهار ارائه دهنده بزرگ شبکه‌های بی‌سیم به رتبه دوم رساند، به نظر می‌رسید که ایلان ماسک می‌بایست حداقل یک ملاقات شخصی با او داشته باشد. به هر حال، او سابقه‌ای خیره کننده دارد و به T-Mobile کمک کرد تا به نوآورترین شرکت در صنعت تبدیل شود.

توییت امروز ماسک، اپل و گوگل را درباره حذف توییتر از اپ استور و پلی‌ استور تهدید می‌کند

حالا ماسک تهدید کرده است که در صورت حذف توییتر از اپ استور و پلی استور، گوشی هوشمند تسلا را تولید خواهد کرد. او  اشاره می‌کند که یک تلفن تسلا می‌تواند برای مجازات اپل و گوگل ساخته شود. آخرین خبر مربوط به ماسک و توییتر این است که این مولتی میلیاردر توییتی منتشر کرده است که در آن می‌گوید: اگر اپل و گوگل توییتر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن مربوط به خود خارج کنند، ماسک چیزی را که او آن را «تلفن جایگزین» می‌نامد خواهد ساخت.

بیایید همه چیز را مرور کنیم؛ توییتی از مفسر محافظه‌کار، لیز ویلر می‌گوید:

“اگر اپل و گوگل، توییتر را از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود حذف کنند، @elonmusk باید گوشی هوشمند خودش را تولید کند. نیمی از کشور با خوشحالی آی‌فون و اندروید انحصار طلب و جاسوس را کنار خواهند گذاشت. این مرد موشک‌هایی برای فرستادن به مریخ می‌سازد. ساختن یک گوشی هوشمند کوچک احمقانه باید برای او خیلی آسان باشد، درست است؟

ایلان ماسک در پاسخ نوشت:

“مطمئناً امیدوارم که به این نتیجه نرسد، اما، بله، اگر انتخاب دیگری وجود نداشته باشد، یک تلفن جایگزین خواهم ساخت.”

این موضوع ما را به یاد میلیاردر دیگری می‌اندازد که فکر می‌کرد ساخت یک گوشی هوشمند رقابتی ممکن است در توانش باشد. جف بزوس و آمازون Fire Phone را در ژوئن 2014 عرضه کردند. این تلفن، در واقع یک شکست تمام عیار بود، زیرا طبق گزارش ها تنها 26000 دستگاه از آن فروخته شد.

از بحث خودمان منحرف نشویم؛ در حال حاضر هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اپل یا گوگل در نظر دارند توییتر را از اپ استور و گوگل پلی استور حذف کنند، وجود ندارد؛ اما هرگز نمی‌دانید چه زمانی امکان دارد ماسک کاری انجام دهد که با قوانین اپ استور و پلی استور مغایرت داشته باشد. اگر گوگل بخواهد توییتر را از فروشگاه اپلیکیشن اندروید حذف کند، توییتر همیشه می‌تواند در یک فروشگاه اپلیکیشن شخص ثالث مانند آمازون ارایه شود، جایی که می‌تواند توسط کاربران اندرویدی دانلود و نصب شود.

ساخت یک تلفن جایگزین آسان نیست

سایدلود ( Sideload ) کردن یک برنامه در اندروید به معنای دانلود آن از یک فروشگاه برنامه، غیر از پلی استور است. برای توییتر، از دست دادن اپ استور، حتی با در نظر گرفتن این نکته که در iOS گزینه‌ای برای دانلود از فروشگاه‌های شخص ثالث موجود نیست، مشکل مهمی نخواهد بود. به این دلیل که حتی بدون داشتن اپلیکیشن اندروید یا iOS، توییتر از طریق مرورگر تلفن همراه در گوشی‌های آیفون و اندروید قابل دسترسی خواهد بود. به عبارت دیگر، فقدان برنامه بومی iOS و/یا اندروید پایانی برای توییتر نخواهد بود.

ما تصور می‌کنیم که اگر یک تلفن تسلا توسعه یابد، ماسک باید یک واحد تجاری موبایل/بی سیم برای تسلا ایجاد کند. اما ایلان باید مراقب باشد که چگونه در چنین پروژه‌ای وارد می‌شود. به خاطر داشته باشید که دارایی او در سهام تسلا تا کنون در سال جاری 54 درصد کاهش یافته است و سایر سهام‌داران تسلا ممکن است در زمینه استفاده از پول و نام تسلا،  برای حمایت از توییتر که یکی از دارایی‌های شخصی ماسک است، با او خیلی مهربان نباشند.

باز هم، همه اینها در این مرحله فقط بر اساس حدس و گمان است، به خصوص که توییتر همچنان در جایگاه خوبی از لیست‌ اپ استور و گوگل پلی استور قرار دارد. اگر برنامه‌های توسعه برای یک گوشی جایگزین از قبل شروع نشده باشد، روند ساخت یک گوشی هوشمند جدید با استفاده از یک پلتفرم کاملاً جدید، چندین سال طول می‌کشد. بنابراین، امیدواریم که آقای ماسک انتظار نداشته باشد که چشم بر هم بزند و ببیند که گوشی جدید او بلافاصله به رقیب iOS و اندروید تبدیل شده است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH