آیفون 15 پرو احتمالا مجهز به دکمه‌های پاور و تنظیم صدا با طراحی ثابت خواهد بود

تا موعد عرضه سری آیفون 15 اپل هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ اما تاکنون شایعات فراوانی پیرامون این گوشی‌ها منتشر شده است. تحلیل‌گران در جدیدترین پیش‌بینی خود ادعا کرده‌اند که مدل‌های سری آیفون 15 پرو مجهز به دکمه‌های ثابت و لمسی بوده و این دکمه‌ها به‌صورت فیزیکی حرکت نمی‌کنند. بعلاوه این دکمه‌ها به‌صورت همسطح با بدنه گوشی در جای خود تعبیه خواهند شد.

بلین کورتیس و تام اومالی؛ 2 تحلیل‌گر موسسه تحقیقاتی Barclays بر پایه اظهارات مطرح شده توسط جان فورسایت؛ مدیرعامل شرکت Cirrus Logic به چنین فرضیه‌ای اشاره کرده‌اند. در حال حاضر شرکت Cirrus Logic برخی فناوری‌های لمسی مورد استفاده توسط مدل‌های فعلی آیفون را در اختیار اپل قرار می‌دهد. این کمپانی به اجزای جدیدی اشاره کرده که در نیمه دوم سال آینده میلادی روانه بازار می‌شوند. این بازه زمانی دقیقا متقارن با دوره‌ای است که اپل احتمالا آیفون‌های آینده خود را عرضه خواهد کرد.

این دکمه‌ها به منظور شبیه‌سازی حس لمس شدن از الگوهای لرزشی استفاده می‌کنند. این در حالیست که دکمه‌های جدید واقعا هیچ حرکتی ندارند. برای درک هرچه بهتر موضوع می‌توانید ترک‌پد تعبیه شده روی مدل‌های جدیدتر مک‌بوک و دکمه هوم در مدل جدید آیفون SE را بررسی نمایید. مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل نیز پیش‌تر طی ماه اکتبر پیش‌بینی مشابهی را مطرح کرد. وی بر این باور است که مدل‌های گران‌قیمت‌تر آینده آیفون (با اسامی احتمالی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس) بدون دکمه‌های فیزیکی به بازار عرضه خواهند شد. اگرچه ظاهرا مدل‌های ارزان‌تر سری آیفون 15 کماکان مجهز به دکمه‌های فیزیکی خواهند بود.

برای اظهارنظر قطعی در این زمینه بایستی تا ماه سپتامبر سال 2023 منتظر بمانیم. استفاده از دکمه‌های ثابت به مقاومت هرچه بهتر گوشی در برابر نفوذ آب کمک کرده و احتمال بروز خرابی مکانیکی را نیز کاهش می‌دهد. اگرچه تجربه استفاده کاربران از این دکمه‌ها احتمالا به اندازه نمونه‌های کلیکی رضایت‌بخش نخواهد بود.

اپل فاصله میان مدل‌های پرو و غیر پرو آیفون را افزایش خواهد داد

طی چند سال گذشته اپل ویژگی‌های بیش‌تری را به آیفون‌های پرو خود اضافه نموده و آنها را به گزینه‌هایی جذاب‌تر برای مشتریان تبدیل کرده است. در واقع گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس برای نخستین بار از پردازنده‌ای سریع‌تر نسبت به مدل‌های آیفون 14 و آیفون 14 پلاس بهره گرفتند. به‌نظر می‌رسد که این روند در سال آینده نیز تداوم خواهد یافت. گزارشات منتشر شده از مدت‌ها قبل به این موضوع اشاره دارند. این پدیده موجب گرایش بیش‌تر مصرف‌کنندگان به سوی مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون شده و در نتیجه مدل‌های استاندارد می‌توانند با هزینه کمتری تولید شوند.

شایعات پیشین نشان می‌دهند که ظرفیت رم آیفون 15 پرو طی سال آینده به 8 گیگابایت ارتقاء خواهد یافت. بعلاوه این مدل مجهز به دوربین پریسکوپی و احتمالا یک پردازنده کاملا جدید با نام A17 Bionic خواهد بود؛ در حالی‌که مدل استاندارد آیفون 15 از تراشه A16 استفاده خواهد کرد. همچنین بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها در سال آینده، آیفون 15 اولترا به‌عنوان جانشین آیفون 14 پرو مکس روانه بازار خواهد شد. این امر موجب تمایز هرچه بیش‌تر میان مدل‌های مختلف خانواده آیفون 15 شده و بی‌تردید موجب افزایش چشمگیر قیمت آیفون 15 اولترا خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH