پاپ استفاده بی‌رویه از اینترنت را محکوم کرد

francis.selfie

شاید هنگامی که در حال مطالعه یک وب‌سایت خبرهای فناوری اطلاعات هستید، آخرین نامی که انتظار داشته باشید با آن روبرو شوید نام پاپ باشد و به‌طور عکس در هنگام مطالعه و تحقیق درباره پیشوای مسیحیان کاتولیک، انتظار ندارید درباره فناوری اطلاعات مطالب جالبی بیابید ولی پاپ فرانسیس نشان داده است که مدرن‌تر از پاپ‌های پیشین است و در یک سخنرانی در میان جوانان، پاپ استفاده بی‌رویه از اینترنت را محکوم کرد.

پاپ که برای 50‌هزار جوان آلمانی سخن می‌گفت در بخشی از گفته‌های خود از اینکه کودکان و جوانان امروزی بیشتر زمان خود را به فعالیت‌های مجازی اختصاص داده‌اند ابراز نارضایتی نمود و گفت که جوانان باید تا جای ممکن از مواردی مانند تلویزیون و اینترنت، کمتر استفاده نمایند.

او درباره این موضوع با سخنانی جالب گفت: «زندگی ما از زمان تشکیل‌شده است و در حقیقت زمان هدیه‌ای از جانب خداوند بزرگ به ماست، بنابراین بسیار مهم‌ است که از زمان برای اهداف نیک و عمل‌های پربار استفاده کنیم. چت کردن با تلفن‌های همراه هوشمند در اینترنت، تماشای برنامه‌های متعدد تلویزیونی و استفاده از محصولات فناوری باید در راستای بهینه‌سازی کیفیت زندگی ما باشند ولی به ابزاری تبدیل شده‌اند تا ما را از آن چیزی که واقعا مهم است دور کنند.»

این سخنان پاپ در میان لایه‌های مذهبی جوامع مختلف با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو شده است ولی در میان قشرهایی که به فناوری علاقه‌مند هستند نتوانسته است بازخورد مفیدی داشته باشد. برای نمونه در نظراتی که نسبت به این سخنان منتشر شده است می‌توان به موارد بسیار جالبی دست یافت که نمونه آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید:

–         پاپ از کجا می‌داند که چت کردن ما پربار نیست؟ شاید ما در راه تبلیغ یک مورد مذهبی و مفید چت می‌کنیم.

–         چطور برنامه‌های تلویزیونی از دید پاپ غیرمفید هستند درحالی‌که می‌توانند آموزنده باشند.

–         ظاهرا پاپ از فروم‌های کاتولیک خبر ندارد و نمی‌داند که اینترنت چه خدماتی به دین مسیحیت ارائه کرده است.

–         جالب است که این موضوع در نظر گرفته نشده، هر انسان از هر چیز به‌نوعی استفاده می‌کند و همین امر موجب شده است تا چیزی که برای یک نفر خوب است برای دیگری بد باشد و نباید همه را در یک رده گنجاند.

یکی دیگر از موارد جالب که موجب ایجاد ابهام در سخنان پاپ شده بود نیز عدم اشاره مستقیم به موارد اصلی‌ای بود که پاپ معتقد بود استفاده از فناوری، انسان را از آن منحرف خواهد نمود. البته در اصل سخنان پاپ و درست بودن آن‌ها شکی نیست ولی باید گفت که استفاده از اینترنت و فناوری اطلاعات به‌خودی‌خود بد نیست بلکه استفاده بی‌رویه و بیش‌ازحد از هر ابزاری را می‌توان از دیدگاه تمامی ادیان تقبیح شده محسوب نمود.

1 در مورد “پاپ استفاده بی‌رویه از اینترنت را محکوم کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH