معرفی 10سایت برای دانلود قانونی و رایگان موسیقی

اگر می‌خواهید به شکل رایگان موسیقی دانلود کنید و در عین حال کار شما غیر قانونی نباشد هنوز راه هایی وجود دارد.

گوش دادن به موسیقی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده است. ما در طول رفت و آمد، دویدن‌های روزانه و حتی زمانی که می‌خواهیم استراحت کنیم، به موسیقی گوش می‌دهیم. این روزها راه‌های زیادی برای گوش دادن به موسیقی وجود دارد که استفاده از سرویس‌های آنلاین موسیقی یکی از آنها است. ظهور اینترنت زندگی ما را پر از محتوایی کرده است که در 24 ساعت شبانه روز در دسترس ما است. از برنامه‌های تلویزیونی گرفته تا فیلم‌ها، امروز پلتفرم‌هایی داریم که کاتالوگ وسیعی از سرگرمی‌ها را با هزینه اشتراک معقول ارائه می‌دهند. این موضوع در مورد موسیقی نیز صادق است.

روزگار کانال‌های موسیقی محور مانند MTV و Channel V گذشته است. در حالی که هنوز وجود دارند، اما پلتفرم‌هایی مانند Spotify و YouTube هستند که امروزه بیشتر مردم علاقه‌مند به موسیقی از آنها استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌های پخش موسیقی، کتابخانه عظیمی از آهنگ‌ها را به شنوندگان خود از سراسر جهان و در بسیاری از ژانرها ارائه می‌دهند.

استفاده از سرویس‌های پخش موسیقی با وجود آسان و در دسترس بودن کاملا بدون مشکل نیست، بزرگترین ایراد این سرویس‌ها عدم مالکیت کاربران بر محتوای در حال پخش است. اگر از Spotify استفاده می‌کنید، صاحب هیچ‌کدام از موسیقی‌های این پلت‌فرم نیستید و فقط مجوز گوش دادن به آن‌ها را دریافت کرده‌اید.

اما نگران نباشید. اگر می‌خواهید بدون صرف هزینه موسیقی دانلود کنید و در عین حال کار شما غیر قانونی نباشد هنوز راه هایی وجود دارد که بتوانید به موسیقی رایگان دست پیدا کنید. آنها کاملا قانونی هستند و موسیقی برای همیشه در اختیار شما خواهد بود. در ادامه مطلب بهترین سایت‌های دانلود MP3 برای موسیقی رایگان را مرور می‌کنیم.

1. YouTube Audio Library

کتابخانه صوتی YouTube عمدتاً برای افرادی است که برای استفاده در ویدیوها به موسیقی تولیدی بدون حق امتیاز نیاز دارند. با این حال، هر کسی که یک حساب YouTube دارد می‌تواند از طریق YouTube Studio به این کتابخانه دسترسی پیدا کند و هر تعداد آهنگ را که می‌خواهد دانلود کند.

با توجه به شرایط و ضوابط کتابخانه، می توانید از آهنگ‌ها در هر محتوایی که ایجاد می‌کنید استفاده کنید. این کار فقط به ویدیوها محدود نمی‌شود. همچنین می‌توانید از آهنگ‌ها در ویدیوهای کسب درآمد در پلتفرم یوتیوب استفاده کنید. هر آهنگ یک نمونه در دسترس دارد که می‌توانید با زدن آیکون کوچک Play به آن گوش دهید. اگر آنچه را می‌شنوید دوست دارید، روی دکمه دانلود مجاور آن کلیک کنید.

علاوه بر آهنگ‌های رایگان موسیقی، کتابخانه صوتی YouTube جلوه‌های صوتی نیز دارد. باز هم، استفاده از آنها برای تولید آثار خلاقانه رایگان است.

2. Free Music Archive

Free Music Archive سال‌هاست که وجود دارد، اما مانند همیشه محبوب است. این  سایت یکی از بهترین مکان‌های وب برای دانلود رایگان موسیقی است. WUFM – یک ایستگاه رادیویی مستقل در نیوجرسی – محتوا را مدیریت می‌کند. بیشتر دانلود رایگان آهنگ‌ها مربوط به هنرمندان کمتر شناخته شده است، اما گاهی اوقات نام‌های معروفی را هم خواهید دید. صرف نظر از این، این سایت یک راه عالی برای جستجوی موسیقی جدید است.

لازم نیست نگران قانونی بودن باشید، زیرا تمام آهنگ‌های سایت برای استفاده شخصی رایگان هستند. با این حال، اگر قصد دارید از آهنگ‌ها در یک محیط تجاری استفاده کنید، باید مجوز مربوط به هر ضبط جداگانه را بررسی کنید.

3. Jamendo

موسیقی رایگان

Jamendo پلتفرمی است که به هنرمندان مستقل و کمتر شناخته شده اجازه می‌دهد تا به راحتی موسیقی خود را بین طرفداران خود توزیع کنند. در حال حاضر بیش از 240000 آهنگ بدون حق امتیاز از 40000 هنرمند دارد.

موسیقی حول محور “Communities” ساخته شده است. پیمایش به یک جامعه خاص (به عنوان مثال راک) شما را با آهنگ‌ها، آلبوم ها و هنرمندان برجسته آن آشنا می‌کند. می‌توانید موسیقی را بر اساس محبوب‌ترین‌ها، موارد پرطرفدار و آخرین نسخه‌ها مرتب کنید. اگر بخواهید می‌توانید قبل از اینکه موسیقی را دانلود کنید،به آن گوش دهید.  برای این کار یکی از ایستگاه‌های رادیویی سایت را با تم مورد نظر دنبال کنید.

4. NoiseTrade

هنرمندانی که موسیقی خود را در NoiseTrade فهرست کرده اند در ازای دانلود رایگان چیزی می‌خواهند، معمولاً یک آدرس پستی یا یک آدرس ایمیل. ایده این است که گروه ها به راحتی با افرادی که موسیقی آنها را دوست دارند ارتباط برقرار کنند – شاید برای تبلیغ یک تور موسیقی در آینده یا بولد کردن انتشار یک آلبوم جدید.

روی دیگر قضیه این است که به احتمال زیاد بتوانید هنرمندانی را که می‌شناسید پیدا کنید. مطمئناً، نمی‌توانید آخرین نسخه The Killers را پیدا کنید، اما اکثر گروه‌ها قبلاً با یک شرکت ضبط موسیقی قرارداد امضا کرده‌اند و آلبوم‌هایی در دسترس دارند.

5. Musopen

موسیقی رایگان

چه می شود اگر پاپ، راک و دیگر ژانرهای جریان اصلی مورد علاقه شما نباشند؟ خوب، اگر بیشتر به موسیقی کلاسیک علاقه دارید، خوش شانس هستید. Musopen یکی از بهترین سایت‌های دانلود رایگان موسیقی برای دوستداران بتهوون است. این سایت موسیقی‌هایی ضبط شده از برخی از مشهورترین نوازندگان کلاسیک تمام دوران تاریخ دارد. از باخ و بتهوون گرفته تا چایکوفسکی و هلست همه چیز را خواهید یافت. می‌توانید بر اساس آهنگساز، نوازنده، ساز، دوره زمانی و فرم جستجو کنید تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کنید.

این سایت فراتر از دانلود موسیقی است. همچنین در آن تعداد زیادی نت موسیقی رایگان و حتی برخی منابع آموزشی پیدا خواهید کرد.

6. Amazon

بسیاری از مردم نمی دانند که آمازون دارای گنجینه بزرگی از موسیقی برای دانلود رایگان است. در زمان نگارش این مقاله، بیش از 6000 آهنگ برای دانلود وجود دارد.

برخلاف برخی دیگر از سایت‌های دانلود رایگان موسیقی، اغلب می‌توانید گروه‌های معروف را پیدا کنید. در حال حاضر، می توانید موسیقی‌هایی از Foo Fighters، Ashaneen، Tony Elman، Carole King و بسیاری دیگر را بیابید. هنرمندان و آهنگ‌ها گهگاه تغییر می‌کنند، بنابراین اگر موسیقی مورد علاقه خود را پیدا کردید، هرچه سریع‌تر آن را بردارید.

جدا از نام‌های معروف، این مجموعه همچنین به طرز شگفت‌آوری کار خوبی برای پوشش ژانرهای خاص انجام می‌دهد. متأسفانه، آمازون  ویژگی فیلتر کردن موسیقی بر اساس ژانر را حذف کرده است. ( اگرچه این امکان هنوز برای موسیقی‌های پولی وجود دارد ). به این ترتیب، شما باید خودتان کند و کاو را انجام دهید.

7. The Internet Archive

موسیقی رایگان

آیا می‌دانستید که آرشیو اینترنت برای چیزی خیلی بیشتر از خندیدن به بدی ظاهر وب در سال 1999 مفید است؟  The Internet Archive یک وب سایت موسیقی رایگان فوق‌العاده است.

برای دوستداران موسیقی، بهترین قسمت سایت، آرشیو موسیقی زنده است. این قسمت با مشارکت etree.org ساخته شده است و نمایش‌ها و کنسرت‌هایی از طیف وسیعی از هنرمندان برجسته را در خود دارد. همه گروه‌های این مجموعه به «تجارت دوستانه» پایبند هستند، به این معنی که به طرفداران این حق را داده‌اند که آزادانه برخی از موسیقی‌های خود را با اهداف غیرتجاری مبادله کنند.

کتابخانه فقط موسیقی را پوشش نمی‌دهد؛ علاوه بر آن اخبار قدیمی و گفتگوهای امور عمومی، نمایش‌های رادیویی، کتاب‌های صوتی و شعرخوانی را خواهید دید.

8. ReverbNation

اگر شما یک گروه موسیقی نوظهور هستید که می‌خواهید موسیقی آنلاین بفروشید، ReverbNation یک سایت عالی است. با این حال، به عنوان یک منبع فوق‌العاده برای هر کسی است که می‌خواهد موسیقی رایگان دانلود کند. هدف اصلی این سایت گروه‌های جدید است. شما نمی‌خواهید آهنگ‌هایی را از برترین‌های موزیسین‌های فعلی پیدا کنید.

با این حال، اجازه ندهید که این موضوع شما را ناامید کند. ReverbNation کار بسیاری از گروه های برتر از جمله Alabama Shakes و Imagine Dragons را در خود دارد.. این بدان معناست که شما می‌توانید موسیقی هنرمندان فردا را قبل از معروف شدن دانلود کنید!

9. SoundClick

موسیقی رایگان

مانند بسیاری از سایت‌های موجود در این لیست، SoundClick عمدتاً آثار هنرمندان جدیدی را ارائه می‌کند که هنوز نامی برای خود در صنعت موسیقی به دست نیاورده‌اند.

همه آهنگ های موجود در سایت برای دانلود رایگان در دسترس نیستند. هنرمند باید هر آهنگ را به صورت موردی در دسترس قرار دهد و برخی از آنها نیاز به پرداخت کمی دارند. در جاهایی که دانلودها در دسترس هستند، اغلب کیفیت انتخابی دارید. انتخاب‌ها معمولاً MP3 320 kbps، MP3 160 kbps و یک فایل WAV بدون اتلاف هستند.

10. CCTrax

CCTrax دانلود رایگان موسیقی را ارائه می‌دهد که توسط مجوز Creative Commons پوشش داده می‌شود. این سایت تمرکز ویژه‌ای بر آهنگ‌های الکترونیک، دوبله، تکنو و صداهای محیط دارد.

هر یک از آهنگ‌های موجود در سایت قابل دانلود هستند و هیچ گونه پرداختی در هیچ کجا انجام نمی‌شود. در مورد آهنگ‌هایی که دارای مجوز ویژه «BY License» هستند، هوشیار باشید، آنها تنها آهنگ‌هایی هستند که می‌توانید در سایت‌های دیگر  به کار ببرید.

چه اتفاقی برای FreeAllMusic افتاد؟

تقریباً همه این سایت‌ها در کمک به دانلود موسیقی از هنرمندان ناشناس و آینده به جای ستاره‌های فعلی تخصص دارند. این امر تا حد زیادی اجتناب ناپذیر است، زیرا گروه هایی که قبلاً معروف شده‌اند، نیازی به ارائه رایگان موسیقی خود ندارند.

به عنوان یک قاعده، اگر سایتی را ببینید که یک نسخه رایگان از آخرین آلبوم جاستین بیبر یا تیلور سویفت را به شما ارائه می‌دهد، احتمالاً دانلود آن غیرقانونی خواهد بود. در این صورت باید با احتیاط کامل پیش بروید.

یکی از این نمونه های غیرقانونی، سایت  FreeAllMusic است. مانند The Pirate Bay، بارها آفلاین شده است، فقط برای اینکه آدرس خود را در یک دامنه جدید قرار دهد. نسخه ریبوت شده تا به امروز ادامه دارد. توصیه ما این است که از آنها دوری کنید.

اگرچه خوب است که بتوانید به طور قانونیدانلود رایگان موسیقی را انجام دهید، اما راه‌های زیادی برای پرداخت هزینه برای به دست آوردن بهترین و جدیدترین نسخه‌ها وجود دارد.

با این حال، قبل از اینکه هزینه کنید، منطقی است که ابتدا بررسی کنید و ببینید که آیا آن موسیقی را دوست دارید یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH