وقتی ایلان ماسک با اپل لج می‌کند؛ توییتر بلو برای کاربران آیفون گران‌تر است

ماه گذشته شرکت توییتر اقدام به راه‌اندازی سرویس توییتر بلو با هزینه ماهیانه معادل 8 دلار کرد. کاربران با تهیه اشتراک این سرویس موفق به دریافت تیک تائید آبی‌رنگ می‌شدند. در فاصله کوتاهی پس از راه‌اندازی این سرویس، اشتراک‌های جدید توییتر بلو به حالت تعلیق در آمدند؛ چرا که برخی کاربران از مشخصه احراز هویت نادرست سوء استفاده کرده و به دروغ خود را به‌عنوان شخصیت‌های برجسته و شرکت‌های مشهور معرفی کردند.

در جریان تعلیق سرویس توییتر بلو، ایلان ماسک به‌دلیل توقف تبلیغات اپل در توییتر، این شرکت را مورد انتقاد شدید قرار داد. این تنش تا جایی پیش رفت که آقای ماسک مالیات 30 درصدی مخفی اپل که به تصور وی و بنا بر دلایلی یک راز قلمداد می‌شد را به چالش کشید. اکنون وبسایت The Information در گزارش اخیر خود به تلاش توییتر برای نهایی‌سازی قیمت‌گذاری جدید خود برای سرویس توییتر بلو اشاره نموده است.

عضویت در سرویس توییتر بلو از طریق وب هر ماهه 7 دلار هزینه خواهد داشت. با این‌حال کاربران آیفون در صورت استفاده از اپلیکیشن توییتر روی گوشی خود بایستی هر ماهه مبلغ 11 دلار را پرداخت نمایند. این رقم بالاتر، کارمزد 30 درصدی اپل برای پذیرش پرداخت‌ها از طریق پلتفرم خود را جبران می‌کند. در گذشته نیز تعدادی از سرویس‌های مبتنی بر اشتراک برای دور زدن و جبران این مالیات تلاش کردند. چنین اختلاف قیمتی احتمالا مشتریان را به سوی انجام فرآیند ثبت‌نام از طریق وب سوق خواهد داد.

بلافاصله پس از مشاجره اولیه ایلان ماسک در مورد هزینه 30 درصدی اپلیکیشن، وی به‌عنوان مدیرعامل توییتر و تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل در Apple Park با یکدیگر ملاقات کردند. آنها پس از گفتگو با یکدیگر به این نتیجه رسیدند که پیرامون حذف اپلیکیشن توییتر از اپ استور ظاهرا سوء تفاهماتی به وجود آمده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها سرویس توییتر بلو بار دیگر در روز جمعه راه‌اندازی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH