مصائب محدودیت اینترنت ادامه دارد؛ رایتل در مسیر ورشکستگی!

یاسر رضاخواه، مدیرعامل رایتل با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از کاهش درآمد شدید و امکان انحلال این اپراتور خبر داد.

رضاخواه در نامه خود که حدود یک ماه پیش برای عیسی‌ زارع‌پور، وزیر ارتباطات ارسال کرده است، اعلام کرد که از 30 شهریور به دلیل اختلال و قطع دسترسی به برخی سرویس‌های اینترنتی، منابع و درآمدهای این شرکت به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده، به طوری که اعمال محدودیت در پهنای باند موجب شده تا ترافیک سرویس دیتا تا 50 درصد کاهش پیدا کند.

مدیرعامل رایتل اشاره کرد که ترافیک روزانه این اپراتور از حدود 1500 ترابایت در ابتدای شهریورماه سال جاری، به کمتر از 700 ترابایت در اوایل مهرماه کاهش یافته است.

در نامه مدیرعامل رایتل به وزیر ارتباطات تاکید شد: در نتیجه اعمال محدودیت مذکور و افت مصرف و کاهش ترافیک دیتا طی هفته‌های اخیر عملا نیمی از ظرفیت شبکه سرویس دیتا شرکت خدمات ارتباطی رایتل و بالطبع سهم درآمدی سرویس مذکور از منابع درآمدی مربوطه که در حدود 86 درصد درآمد رایتل را شامل می‌شود تحت شعاع قرار گرفته و موجب کاهش 14 میلیارد ریالی درآمد روزانه و از دست رفتن حدود 302 میلیارد ریال از درآمد کل طی 21 روز ابتدایی اعمال محدودیت‌ها شده است.

رضاخواه در نامه خود به این موضوع تاکید کرد که استمرار این محدودیت‌ها باعث تغییر رفتار بنیادین خرید مشترکان خواهد شد، همچنین با ادامه این روند فرصت‌ها و منابع افزایش درآمد شرکت خدمات ارتباطی رایتل کاهش پیدا کرده و این امر در نهایت منجر به حرکت به سمت خروج اجباری این اپراتور از بازار ارتباطی کشور خواهد شد.

در نامه مدیرعامل رایتل اشاره شده که چنین سرنوشتی می‌تواند موجب اتلاف منابع و سرمایه‌گذاری گسترده از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به عنوان سهمدار بیش از 40 میلیون بیمه‌گذار شود. همچنین تداوم این وضعیت و عدم جبران هزینه‌های مالی و تجاری منجر به ورشکستگی رایتل خواهد شد.

او در پایان نامه از وزیر ارتباطات خواسته است تا دستورات لازم را به منظور اعمال سازوکارهای حمایتی لازم به منظور جبران خسارت و نیز هزینه‌های ناشی از اعمال محدودیت برپهنای باند اینترنت بین‌الملل بنا به ملاحظات امنیتی- سیاسی را در جلسات هیات دولت و مجلس سازمان برنامه و بودجه مطرح کنند.

لازم به ذکر است با توجه به زمان ارسال این نامه، تاکنون بخشی از مصرف پهنای باند و به تبع آن عدد قابل توجهی از درآمد رایتل بازگشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH