شیائومی در پاسخ به ویدیوی وایرال‌ شده در فضای مجازی؛ خمیر دندان خش نمایشگر را از بین نمی‌برد!

شاید شما هم شنیده باشید که با انجام یکسری از کارها می‌توان به راحتی گوشی که در آب افتاده است را تعمیر کرد؛ مثلا آن را در کیسه‌ای پر از برنج سفید قرار داد تا برنج به تدریج آب را جذب کرده و اجزای داخل گوشی را خشک کند. اما این‌ها اصلا فایده ندارند؛ چه بسا از عمر گوشی نیز بکاهند.

ویدیوی جدیدی که در فضای مجازی بسیار وایرال شده است، خمیردندانی را نشان می‌دهد که می‌تواند به راحتی خش‌های روی نمایشگر را پنهان کند.

اما اکنون شرکت شیائومی با بارگزاری ویدیویی در فضای مجازی در این باره گفته است که استفاده از خمیردندان روی صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند پوشش مفید روی صفحه را از بین ببرد.

در این ویدئو، فردی مقداری خمیردندان را روی نمایشگر خراش‌برداشته یک گوشی می‌کشد. شیائومی در این باره اینچنین توضیح می‌دهد که تئوری پشت این ویدیو این است که خمیردندان می‌تواند فرورفتگی را پر کند. اما اگر بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد که خمیردندان، لایه نازکی از پلاستیک صفحه نمایش را از بین می‌برد تا بتواند سطح صافی را تحویل کاربر بدهد. البته در این فیلم، پس از مدتی هم تغییری در خراش یا سطح نمایشگر ایجاد نشد.

به گفته شیائومی خمیردندان یک ماده جلادهنده است، ریزذرات کوچک موجود در این ماده نمی‌توانند خراش‌های صفحه را پاک کنند. با این وجود، آنها پوشش اولئوفوبیک روی صفحه نمایش را از بین می‌برند.

پس بهتر است در اینچنین مواقعی چه کار کرد و چگونه صفحه نمایشگر را تعمیر کرد؟

شیائومی پیشنهاد کرده است که می‌توان به راحتی از یک فرد خبره در این کار کمک گرفت.

علاوه بر مورد بالا که ذکر کردیم، شایعات زیادی درباره گوشی‌های هوشمند وجود دارند. یک مورد مثلا این است که گوشی‌های هوشمند ممکن است باعث ایجاد سرطان مغز شوند. البته که گوشی هوشمند از خود انرژی فرکانس رادیویی ساطع می‌کند. با این وجود، هنوز هیچ مدرک علمی محکمی وجود ندارد تا ثابت کند که گوشی هوشمند می‌تواند باعث سرطان مغز شود. اینچنین پژوهش‌ها معمولا از نظر علمی کامل نبوده و سریعا رد می‌شوند.

افسانه جالب دیگری نیز در این باره وجود دارد. هنگام همه‌گیری ویروس کرونا در ووهان چین در سال 2020، برج‌های اینترنت 5G در این شهر ساخته شده بود. مردم دلیل شیوع این ویروس را برج‌های سلولی 5G می‌دانستند. اما باز هم بودند کشورهایی که ویروس کرونا به شدت در آنها اوج گرفته بود ولی هیچگونه برج اینترنت 5G در آن ساخته نشده بود. پس به هرحال نمی‌توان به راحتی به هر مسئله‌ بی‌پایه و اساسی اطمینان کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH