تیک تاک در بخش دولتی 11 ایالت آمریکا ممنوع شد

مجلس سنای ایالات متحده در سال 2020، لایحه‌ای را برای ممنوعیت دائمی تیک تاک و سایر برنامه‌های چینی، روسی، کره شمالی و چند کشور دیگر در این ایالت تصویب کرد، اما هرگز در مجلس نمایندگان تصویب نشد. فرماندار ایالت جورجیای آمریکا چند روز پیش بیانیه‌ای داد و اعلام کرد که استفاده از تیک تاک، تلگرام و وی‌چت در دستگاه‌های کارمندان دولتی ممنوع است.

برایان کمپ که فرماندار این ایالت است، در ادامه اینچنین گفت که این برنامه‌ها ممکن است برای امنیت ملی خطراتی ایجاد کنند. چون سازندگان آنها در اصل چینی و روسی هستند، امکان دارد به اطلاعات شخصی کاربران آمریکایی دسترسی داشته و از آنها بر علیه دولت ما استفاده کنند.

او با بیان اینکه این ممنوعیت برای تمام سازمان‌های دولتی و دانشگاه‌های این ایالت است، خاطرنشان کرد برخی از افراد قبل از اینکه ما چیزی بگوییم حساب تیک تاک خود را حذف کرده‌اند.

در طی این ماجرا، وزارت حمل و نقل این ایالت یک ساعت پس از بیانیه برایان کمپ، ویدیوی خداحافظی از خود منتشر کرده و گفت که دیگر مایل نیست در این برنامه فعالیتی داشته باشد. او حدودا 3000 فالوور و بیش از 80 پست در صفحه خود داشت.

طبق اطلاعات جدید، حداقل 20 کالج و دانشگاه دولتی این ایالت چندین حساب تیک تاک دارند که از جمله آنها می‌توان به دانشگاه ایالتی والدوستا اشاره کرد که هشت حساب کاربری دارد. هدف این موسسات از استفاده از این فضا، ارتباط برقرار کردن با دانشجویان است.

بد نیست به این خبر نیز توجه بفرمایید:

ممنوعیت استفاده از تیک تاک به کارمندان دستگاه‌های دولتی آمریکا رسید

برایان کمپ گفت که این اقدام برای حفظ امنیت کشور در برابر حزب کمونیست چین انجام شده است و جورجیا یا هر ایالت و کشور دیگری نیز موظف است دست دشمنان را از اطلاعات حساس و نفوذ در داده‌های امن کوتاه کند، امنیت کشور را تامین کند و در آخر اینکه از تهدیدات سایبری جلوگیری کند. هر چند در این بین استثناهایی نیز وجود خواهد داشت!

اندرو ایزنهور، سخنگوی فرماندار جورجیا، گفت که سازمان‌‌ها تنها با داشتن مجوز ویژه می‌توانند به برنامه‌های ممنوعه دسترسی داشته باشند و سپس سایر مقررات مربوط به این ممنوعیت را منتشر کرده است.

جورجیا اکنون یازدهمین ایالت آمریکا است که توانسته تیک تاک را از دستگاه‌های دولتی ممنوع کند. سایر ایالت‌ها نیز آلاباما، آیووا، مریلند، نبراسکا، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، کارولینای جنوبی، داکوتای جنوبی، تگزاس و یوتا هستند.

کریس رای که مدیر اف‌بی‌آی است، در اوایل این ماه خاطرنشان کرد که این برنامه ممکن است برای جاسوسی از آمریکایی‌ها استفاده شود. نیروهای مسلح ایالات متحده نیز تیک تاک را در دستگاه‌های نظامی ممنوع کرده است. ایالت ایندیانا نیز از این پلتفرم به دلیل نقض قوانین امنیتی کودکان شکایت کرد.

پس از تلاش‌ها در سال 2020 و به تصویب نرسیدن این لایحه، اکنون سنا باری دیگر ممنوعیت استفاده کارمندان فدرال از تیک تاک را بیان کرد. در ابتدا، مجلس نمایندگان باید این لایحه را تصویب کرده و سپس به تصویب رئیس‌ جمهور آمریکا، جو بایدن، برسد.

تیک تاک این نگرانی‌ها را بی‌اساس خوانده و برای کاهش آنها در سال 2020، شرکت اصلی خود را از چین به سنگاپور منتقل کرده است. همچنین اکنون تمام داده‌های کاربران آمریکایی در بانک اطلاعات اوراکل در ایالات متحده ذخیره می‌شود و طبق ادعای تیک تاک، چین هیچ دسترسی به داده‌ها ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH