اینتل احتمالا از عرضه پردازنده‌های دسکتاپی سری Meteor Lake صرف‌نظر خواهد کرد

شرکت اینتل احتمالا بار دیگر با چالش‌های جدی در زمینه توسعه نسل جدید پردازنده‌های خود بر پایه فناوری فرآیندی جدید مواجه خواهد شد. بر اساس برخی شایعات، اینتل احتمالا از عرضه پردازنده‌های دسکتاپی سری Meteor Lake خود صرفنظر خواهد کرد.

در این رابطه هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست؛ اما یک افشاگر حوزه صنعت با نام Raichu طی گزارشی به این موضوع اشاره نموده است. منبع خبری مورد استناد وبسایت WCCFTech ادعا می‌کند که اطلاعات ارائه شده توسط این افشاگر در گذشته بسیار دقیق بوده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که این افشاگر در گذشته پارامترها و عملکرد پردازنده‌های Core i9-11900K و Core i9-12900KS اینتل را مدت‌ها پیش از عرضه آنها به‌طور دقیق توصیف کرد.

از آنجا که این منبع تنها در رابطه با پردازنده‌های سری Meteor Lake-S صحبت کرده است؛ لذا ظاهرا وی در رابطه با پردازنده‌های موبایلی این سری چنین اطلاعاتی را در اختیار ندارد. تعیین میزان صحت و سقم این اطلاعات امری دشوار است؛ اما می‌توانیم داده‌های رسمی را به‌خاطر بیاوریم که به‌طور غیرمستقیم موید چنین تحولاتی در آینده هستند.

بر اساس داده‌های موجود و در وهله نخست، پردازنده‌های سری Meteor Lake-S احتمالا مجهز به حداکثر 6 هسته بزرگ و 16 هسته پردازشی کوچک خواهند بود. در عین‌حال این پردازنده‌ها همزمان با سری Arrow Lake و با سوکتی مشابه در بازار قابل دسترس خواهند بود. این پدیده به نوبه خود عجیب بوده و مشخص نیست که چرا اینتل بایستی چنین کاری را انجام دهد.

ثانیا آخرین نقشه راه اینتل نشان می‌دهد که پردازنده‌های سری Meteor Lake تا پایان سال 2023 عرضه نخواهند شد. اگرچه کمپانی پیش‌تر اعلام کرده بود که CPUهای جدید خود را در سال آینده عرضه خواهد کرد. در عین‌حال سری به‌روزرسانی شده Raptor Lake Refresh نیز در نیمه دوم سال 2023 عرضه خواهد شد. این موضوع بدان معناست که عرضه سری Meteor Lake در اوایل سال 2024 امری بعید به‌نظر می‌رسد؛ چرا که تنها سری Raptor Lake Refresh از زمان کافی برای عرضه کامل به بازار برخوردار است.

ثالثا اینکه خود اینتل نیز شخصا اذعان کرده که در رابطه با عرضه سری Meteor Lake تردیدهایی وجود دارد. مشخصا اینتل اعلام کرده که حتی تولید کاشی پردازنده نیز احتمالا به TSMC محول خواهد شد؛ چرا که فناوری فرآیندی Intel 4 احتمالا آماده بهره‌برداری نخواهد بود. به‌طور کلی برای نتیجه‌گیری نهایی درباره این داستان هنوز خیلی زود است؛ اما بایستی توجه داشت که سری Meteor Lake-S احتمالا هرگز به بازار عرضه نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH