وزیر ارتباطات: از ابتدای شهریور تمام اپراتورها نسل چهارم موبایل یا LTE را هم ارایه بدهند!

mahmood-vaezi

شب گذشته و در مراسمی که به مناسبت بیستمین سالگرد آغاز به کار اپراتور همراه اول برگزار گردید، وزیر ارتباطات و فناوری، نکات جالبی را در رابطه با فعالیت اپراتورها بیان کرد. وی در سخنانی صریح اعلام نمود که از اول شهریور ماه، دوران انحصار رایتل بر نسل سوم به پایان می‌رسد و در این ارتباط پروانه فعالیت سایر اپراتورها (همراه اول و ایرانسل) نیز صادر شده است.

محمود واعظی با اشاره به اینکه این پروانه تنها منحصر به نسل سوم مخابراتی یا 3G نیست، افزود: با این پروانه دیگر اپراتورها هیچ محدودیتی در ارتقای تکنولوژی نخواهند داشت. یعنی هم نسل سوم و هم چهارم یا LTE را می‌توانند راه اندازی کنند (حتی اگر بخواهند نسل پنجم!!). وزیر ارتباطات شایعه واگذاری این پروانه تنها به یک اپراتور (ایرانسل) را رد کرد و گفت: ما امیدواریم با رایزنی‌های بیشتر و جلساتی که با همراه اول داشتیم، این اپراتور نیز از اول شهریور ماه فعالیت خودش را در نسل جدید مخابراتی آغاز کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش اشاره‌ای نیز به بحث برنامه نویسی در حوزه موبایل داشت و با اعلام حمایت از کسانی که دانشی در زمینه اپلیکیشن نویسی دارند، افزود که حمایت‌های مالی ویژه‌ای را نیز برای این متخصصین در نظر گرفتیم تا با پشتوانه قدرتمندتری آغاز به کار بکنند.

حال و با سخنان وزیر که اصرار زیادی بر شروع پر قدرت اپراتورها در نسل‌های جدید فناوری دارد و با توجه به عقب ماندگی صنعت مخابرات ما در این چند ساله گذشته، شما روند فعالیت اپراتورها را چگونه پیش بینی می‌کنید؟ آیا تنها ورود به نسل‌های نوین مخابراتی کافی است و مسایل مهمی چون هزینه‌های دریافتی برای این اتصالات و کیفیت آن‌ها مطرح نیست؟! این چیزها مسایلی است که تنها بایستی منتظر ماند و دید که آیا اپراتورها این بار که هیچ بهانه‌ای جهت ممانعت دولت جهت گسترش فناوری خودشان ندارند، چه عملکردی را نشان خواهند داد!

7 در مورد “وزیر ارتباطات: از ابتدای شهریور تمام اپراتورها نسل چهارم موبایل یا LTE را هم ارایه بدهند!”

  1. ظرفیت وکشش3Gتا42مگابایت برثانیه هست چه لزومی داره سراغ 4Gبریم که فقط مصرف باتری رو بالا میبره 3Gو4Gیجور اسم.تجملاتی هست چطوره که رایتل 3Gشده اما همون,سرعت 512روارائه میده به.نظرتون بهتر نبود ازهمونEDGEاستفاده میکرد.
    اینجاست که باید.از خدمات اینترنت مجانی استفاده کرد
    کسایی که از این وضعیت راضی نیستن لایک کنن شاید ایتی رسان صدامونو بجایی رسوند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH