10 پیش بینی دنیای ارز دیجیتال برای سال 2023

در این مقاله قصد داریم تا 10 پیش بینی مختلف از دنیای ارز دیجیتال را برای سال 2023 بررسی کنیم. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

امسال برای بازار کریپتو، سال پرفراز و نشیبی بوده است، به طوری که بسیاری از نهادهای غیرمتمرکز و متمرکز شکست خورده‌اند یا در تلاش برای ادامه حیات هستند. به نظر می‌رسد که ما در مراحل پایانی بازار نزولی هستیم، با افراد، سازمان‌ها و شیوه‌های بد در فرآیندی که هم دراماتیک و هم برای بلوغ کل سیستم ضروری است، پاکسازی می‌شوند. با وجود این، فن‌آوری‌های Web3 که از این زمستان کریپتو پدید می‌آیند همه چیز را تغییر خواهند داد.

فن‌آوری Web3 نشان‌دهنده تحول و نسل بعدی تبادل اطلاعات است که دست آورد آن را می‌توان به تبدیل از یک جامعه عمدتاً کشاورزی به یک جامعه صنعتی‌تر تشبیه کرد.

این فن‌آوری یک لایه محاسباتی است که به گونه‌ای طراحی شده که کاربر را در مرکز اطلاعات شخصی او و حریم خصوصی را در اولویت قرار دهد. فن‌آوری بلاک چین روش جدیدی برای تعامل با اینترنت به ارمغان خواهد آورد و نحوه تعامل ما با یکدیگر را به طور اساسی تغییر خواهد داد. همانطور که به سمت آینده حرکت می‌کنیم، تغییرات و تحولات بیشتری در دنیای ما شکل خواهند گرفت، پس در ادامه با 10 پیش بینی از این آینده، با ما همراه باشید.

پیش بینی ارز دیجیتال در سال 2023 شماره 1

سرمایه گذاری مخاطره آمیز کریپتو تا نیمه اول سال 2023 به کاهش ادامه خواهد داد، اما این لزوما چیز بدی نیست. بلکه تا حدی در حال عادی شدن است که منطقی به نظر می‌رسد.

سرمایه‌گذاران نمی‌خواهند چاقویی را که در حال سقوط است، با دست بگیرند، بنابراین منتظرند همه چیز به پایان برسد و در عین حال نگرانی‌های بزرگ اقتصاد کلان و ریسک رکود جهانی را بررسی کنند.

در عین حال، تسویه حساب جدید (لایه یک و دوها)، قابلیت همکاری (لایه صفرها و پل‌ها)، پروتکل‌های وام دهی و معاملاتی برای پر کردن خلاء ناشی از تغییرات ناشی از هک‌های اخیر، کسری خزانه، تغییرات نظارتی همچنان تامین خواهند شد.

پیش بینی شماره 2

در سال 2023، اخلاق اولیه Web3 که نیاز به برندهای بزرگ را از بین می‌برد، از بین خواهد رفت. کاربران در نهایت متوجه خواهند شد که وقتی هیچ پول خارجی از برندهای بزرگ وجود نداشته باشد، آنگاه تنها چیزی که خواهند داشت یک ارز است که تنها ارزش آن از دلارهای کاربران و دلالان است.

درعوض، پروژه‌ها از برندهای بزرگ و تبلیغات، بازاریابی و دلارهای حامی آن‌ها استفاده می‌کنند تا رویای Web3 (توکن معرف سرمایه خرد) از طریق تقسیم سرمایه خارجی معنی‌دار بین کاربران واقعی محقق شود. برندهای Web2، مانند نایک، استارباکس و متا، با تمرکز مداوم بر روی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان فرمت ترجیحی، و با تأکید بر جذب مشتری و مشارکت بیش از کسب درآمد، به آزمایش در Web3 ادامه خواهند داد.

پیش بینی ارز دیجیتال شماره 3

مردم متوجه خواهند شد که طرز فکر بسیاری در مورد جامعه در Web3 نادرست است. «جامعه» اغلب صرفاً واژه‌ای دوست‌داشتنی بود که عمدتاً برای توصیف «تعدادی از دلالان در یک اختلاف که رویای مشترک ثروت سریع دارند و پس از توقف چرخ رشد، پروژه را رها می‌کنند» استفاده می‌شد.

در حالی که ما همچنان شاهد استثناهایی از این قاعده خواهیم بود (مانند جوامع مالی غیرمتمرکز قوی و متعهد، و همچنین سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز آنلاین به آفلاین مانند LinksDAO) آنچه در سال 2023 متوجه خواهیم شد این است که کل ایده‌آل Web3 تناسب پروژه و جامعه غالباً فقط مناسب پروژه و دلال بود. بنابراین، ما نمی‌توانیم اصول تناسب واقعی محصول و بازار را نادیده بگیریم.

پیش بینی ارز دیجیتال در سال 2023 شماره 4

با کاهش هزینه‌های توسعه برنامه Web3 و افزایش هزینه‌های جذب کاربر، بر کیفیت و کشف تأکید ویژه‌ای خواهد شد. Web3 دارای App Store و AdMob لحظات خواهد بود که به توسعه دهندگان و کاربران کمک می‌کند تا یکدیگر را به طور موثرتری پیدا کنند. ارز‌های لایه‌ اولی و کیف پول‌ها در ابتدا برای این موقعیت رقابت می‌کنند، اما احتمالاً یک شرکت جدید این موقعیت را به دست خواهد گرفت.

برنامه‌های موفق Web3 در سال 2023 بیشتر شبیه برنامه‌های دانلود شده و پردرآمد در روزهای اولیه تاریخ تلفن همراه خواهند بود: تجربه کاربری ساده و گرافیک با تعامل بصری اما خلاقانه و مکانیسم‌های کسب درآمد درست مانند پرندگان خشمگین در سال 2009.

پیش بینی شماره 5

روند کنونی به سمت «پایداری» در بازی‌ها، که از برخی جهات ناشی از موفقیت‌های Axie Infinity است، موجی از محصولات با ثبات و کم ریسکی را ایجاد می‌کند، اما فاقد ماهیت انفجار لحظه‌ای یا موفقیت زیاد مانند چیزی که ارز دیجیتال به آن مشهور است، خواهد بود.

این باعث می‌شود شاهد یک صنعت ساده با تجربه بازی‌های ضعیفی که بیشتر شبیه یک کپی از بازی‌های Web2 هستند، باشیم. با گذشت زمان، توسعه دهندگان بازی، دوباره یاد خواهند گرفت که حدس و گمان بازار بخشی از کار اصلی آن‌هاست و سعی می‌کنند آن را به روش‌های سالم و مسئولانه‌تری انجام دهند و بازی‌های بهتری تولید کنند.

پیش بینی ارز دیجیتال شماره 6

فن‌آوری Web3 به ارائه جایگاهی مستحکم به اپلیکیشن‌هایی که از نظر عملکرد، نسخه شبیه‌سازی‌شده از کسب‌وکارهای موجود هستند، اما این کار را با برخی از اجزای اصلی بلاک‌چین انجام می‌دهند، ادامه خواهد داد.

این برنامه‌ها دسته‌ای از کاربرانی را در بازار ایجاد می‌کنند که می‌خواهند همان محصول اصلی سنتی را داشته باشند، اما تمایلی به Web3 دارند، شبیه به بسیاری از شرکت‌های اینترنتی اولیه (مانند آمازون به عنوان کتاب‌فروشی وب) یا شرکت‌های تلفن همراه (مانند Robinhood به عنوان تاجر سهام در تلفن‌های همراه).

اینن شرکت‌ها تا حد زیادی در بازاریابی و تجربه کاربری به جای ارائه محصول اصلی متمرکز خواهند شد. فقط تعداد کمی از آن‌ها در یک نوآوری واقعی مانند آمازون شرط بندی خواهند کرد.

پیش بینی ارز دیجیتال در سال 2023 شماره 7

برای مقابله با هزینه‌های انطباق و سربار، برنامه‌های بلاک چین به طور فزاینده‌ای به توکن‌های موجود و با سرمایه کلان برای تقویت مکانیسم‌های مرتبط با توکن‌ خود، تکیه خواهند کرد.

اتریوم همچنان نقشه راه خود را در سال 2023 به تأخیر خواهند انداخت، اما زمانی که نهایتاً Sharding را برای کاهش هزینه‌های گاز منتشر کند، لایه اولی‌های جایگزین کاهش زیادی در علاقه کاربران خواهند دید و به مرور رو به شکست خواهند رفت.

پیش بینی شماره 8

استیبل کوین‌ها موارد استفاده بیشتری را در خارج از بازارهای سرمایه کریپتو پیدا می‌کنند، که منجر به پذیرش جریان اصلی بیشتر (در درجه اول در بین مشاغل) و نوآوری در Web3 می‌شود.

تحقیقات و توسعه دولت‌ها و بلاک چین خصوصی ادامه خواهد داشت و برخی زیرساخت‌های عمومی متمرکز مانند بانک مرکزی ارزهای دیجیتال یا زیرساخت‌های بازار را معرفی می‌کنند.

پیش بینی ارز دیجیتال شماره 9

جنگ‌های فرهنگی پیرامون کریپتو تا پایان سال 2023 داغ خواهد شد و به چرخه انتخابات ایالات متحده منتهی می‌شود. رونق و رکود با هک‌های تصادفی (مانند Wormhole)، قرار گرفتن در معرض خطر بیش از حد تهاجمی (مانند Terra) و کلاهبرداری آشکار (مانند SafeMoon) ادامه خواهد داشت.

سیاستمداران بیشتری در قبال ارزهای دیجیتال مواضع محکمی اتخاذ خواهند کرد. با این حال، دولت ایالات متحده همچنان در مورد مقررات، به ضرر صنعت داخلی، بلاتکلیف خواهد بود. هر مقرراتی که وضع شود، ناقص خواهد بود و همچنان می‌تواند به پروژه‌های مخاطره‌آمیز اجازه دهد تا به کار خود ادامه دهند.

پیش بینی ارز دیجیتال در سال 2023 شماره 10

همانطور که سازندگان در بازار نزولی توسعه می‌یابند، در سال 2023 مناطق رشد جدیدی فراتر از روایت‌های رایج موجود مانند پروژه‌های تصویر نمایه NFT، پروژه‌های بازی برای کسب درآمد، لایه اول‌های جایگزین و غیره شروع می‌شود. امیدواریم که این چارچوب‌های جدید، سودمندی و پذیرش واقعی مصرف‌کننده را شامل شوند و چند صد میلیون کاربر ارز دیجیتال جدید را وارد صنعت کند.

عدم قطعیت‌های آینده نیز نشان‌دهنده فرصت‌ها هستند، و کسانی که می‌توانند به سرعت خود را تطبیق دهند، در صورت وقوع تغییرات مهم، سود واقعی را خواهند برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH