سونی از رفع بحران کمبود کنسول پلی‌استیشن 5 در بازار خبر داد

از زمان عرضه پلی‌استیشن 5 در سال 2020 خریداری این کنسول برای مشتریان آن امری بسیار دشوار بوده است. کمبود موجودی این کنسول در بازار از عوامل مختلفی ناشی می‌شد که از جمله آنها می‌توان به مشکلات زنجیره تامین، کمبود تراشه و خریداری انبوه این کنسول‌ها توسط دلالان و سپس فروش آنها با قیمت‌گذاری بسیار بالا اشاره کرد.

اخیرا روند عرضه این کنسول به بازار تا حدی بهبود یافته است؛ اگرچه اوضاع کماکان با حالت ایده‌آل فاصله دارد. با این‌حال سونی اعلام کرده که مشکل کمبود پلی‌استیشن 5 بالاخره برطرف شده است. جیم رایان؛ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره واحد سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی در جریان سخنرانی اخیر خود در نمایشگاه CES 2023 اعلام کرد که از این مرحله به بعد، متقاضیان خرید پلی‌استیشن 5 برای تهیه این کنسول در کلیه خرده فروشی‌های سراسر جهان، کار بسیار آسانی را پیش رو خواهند داشت.

همچنین سونی اعلام کرده که تاکنون موفق به فروش حدودا 30 میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 5 شده است. این موضوع بدان معناست که برند ژاپنی از ماه نوامبر 2022 به بعد موفق به فروش حدودا 5 میلیون دستگاه PS5 شده است. جیم رایان در جریان سخنرانی خود از صبر و شکیبایی کاربران پلی‌استیشن قدردانی کرد و مدعی شد که این شرکت در بحبوحه چالش‌های جهانی طی مدت 2 سال گذشته، حجم فوق‌العاده‌ای از تقاضا را مدیریت نموده است.

موضوع جالب توجه اینکه کنسول‌های PS5 هنوز در خرده فروشی‌های بزرگ ایالات‌متحده نظیر Best Buy و GameStop موجود نیستند. بعلاوه میزان عرضه این کنسول در بازارهای سایر مناطق جهان نیز کماکان بسیار محدود است. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا میزان دسترسی به کنسول پلی‌استیشن 5 طی ماه‌های آتی بهبود خواهد یافت یا خیر. از سوی دیگر سونی در تدارک عرضه پلی‌استیشن VR2 طی ماه فوریه است. کارشناسان امیدوارند که این گجت همانند PS5 با مشکل کمبود عرضه طی سالیان اخیر مواجه نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH