خودرو سوپراسپرت بی‌ام‌و M3 CS 2024 رونمایی شد + گالری تصاویر

بی‌ام‌و از همان ابتدا سعی کرده بود با ساخت بهترین خودروها، توجه علاقمندان زیادی را به خود جلب کند. این خودروساز در سال‌های قبل، نسل قبلی M3 را در اواخر سال 2017 تولید کرده بود.

حالا این شرکت پس از گذشت چند سال، قصد دارد از نسخه جدید، سبک‌ و قدرتمندتر این خودرو رونمایی کند. بی‌ام‌و M3 CS سوپر سدان 2024 بسیار شبیه مدل F80 ساخته شده ولی فرق این دو مدل، گیربکس اتوماتیک بی‌ام‌و 2024 است.

موتور این مدل از نوع 3 لیتری S58 تویین توربو بوده که می‌تواند قدرتی معادل 543 اسب بخار تولید کند. حداکثر گشتاور نیز برابر با 479 پوند فوت (650 نیوتن متر) خواهد بود.

همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، این نسخه جدیدتر نسبت به نسل قبلی، 34 کیلوگرم سبک‌تر است. این سبکی می‌تواند به دلیل استفاده از وسایل پلاستیکی و فیبر کربن باشد. این مواد در عین حال که وزن کمی دارند، بسیار بادوام طراحی شده‌اند.

نکته عجیب این خودروی چهار سرنشین، حذف دو صندلی عقب است؛ البته از این حرکت می‌توانیم به این پی ببریم که بی‌ام‌و سعی می‌کند در این موضوع نیز با دیگر رقبا رقابت کند. جگوار XE SV پروجکت 8 نیز تنها با دو صندلی فروخته شده بود. دو خودروی M3 CS و M5 CS که در لیست خودروهای نسل قبلی این شرکت قرار می‌گیرند، به صندلی‌های بزرگ برای سرنشینان عقب مجهز شده بودند. اگرچه این موضوع در نسل جدید کاملا متفاوت است!

بی‌ام‌و M3 CS می‌تواند در 3.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد؛ یعنی دو دهم ثانیه زودتر از مدل قبلی خود.

شرکت سازنده در این سدان از رنگ سبز بسیار جذابی استفاده کرده که واقعا خیره‌کننده است! چراغ‌های خودرو در روز، به رنگ زرد در می‌آیند. نکته دیگر این سدان، استفاده از خطوط قرمزرنگ در جلوپنجره است که به زیبایی هرچه بیشتر رنگ سبز کمک کرده است. بخش‌های بیشتری از کاپوت خودرو به فیبر کربن مجهز شده‌اند. سایر رنگ‌بندی‌ها شامل سیاه و خاکستری به همراه سفید هستند.

صندلی‌های جلوی خودگرم‌شونده برقی به لوگوی CS مجهز شده‌ و از جنس چرم مرینو با حاشیه‌های قرمزرنگ هستند. فرمان از جنس آلکانترا است. ترمزهای خودرو معمولی نیستند و چرخ‌ها در رنگ‌های مشکی و برنز طلایی طراحی شده‌اند.

آنطور که بی‌ام‌و گفته است، این خودرو قرار است در تعداد بسیار پایینی ساخته شود؛ البته هنوز مشخص نیست که تعداد دقیق آن چقدر خواهد بود. ولی احتمالا تعداد کل آن در جهان به 1000 عدد برسد. این سدان اسپرت قرار است در ابتدا با قیمت 118.700 دلار وارد بازار ایالات متحده شود، سپس طی ماه‌های آتی به مونیخ می‌رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH